دوشنبه 10 بهمن 1384

سخنگوي دولت: تغييري در تيم مذاكره كننده هسته‌‏اي ايران ايجاد نشده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي دولت گفت: انفجارهاي اخير خوزستان به اين معناست كه دشمن به دنبال اين است كه فرصت‌‏هاي مثبت و سازنده‌‏اي را از مردم بگيرد و آن‌‏ها را از مسايلي كه رشد و سازندگي‌‏شان را در پي دارد، محروم كنند.

به گزارش خبرنگار"‌‏ايلنا" غلامحسين الهام صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت كاركنان موسسه باران وابسته به رييس‌‏جمهوري سابق گفت: اعضاي بنياد باران از دولت حقوق نمي‌‏گيرند و كاركنان آن از عنوان ماموريت‌‏هاي دولتي نمي‌‏توانند استفاده كنند.
وي افزود: اظهارات وزير كشور در خصوص دست‌‏داشتن عوامل خارجي در سانحه سقوط هواپيماي C-130 فرضيه شخصي وي است، ضمن اين‌‏كه مدارك و اطلاعات مربوطه در اختيار كارشناسان و كميته خاص پي‌‏گيري اين امر قرار گرفته است كه پس از جمع‌‏بندي نهايي اعلام مي‌‏شود اما بر اساس نظريات گروه كارشناسي اين فرضيه پذيرفته نيست و نظر قطعي و نهايي نيز نمي‌‏تواند باشد.
وي در خصوص انفجارات اخير خوزستان گفت: مسايل اخير تنها جنبه ايجاد يك جنگ رواني را دارد اما منافع عمومي در اين است كه مسايلي نظير سفرهاي استاني رييس جمهور كه در تبادلات فرهنگي، مالي و اقتصادي منافع ملي را تامين مي‌‏كند، تعطيل و متوقف نشود.
الهام در خصوص پيروزي حماس در انتخابات اخير فلسطين گفت: ما از هرگونه كاري كه مردم فلسطين براي رسيدن به حق كامل خود استفاده مي‌‏كنند، دفاع خواهيم كرد. چرا كه ما ايجاد يك دولت واحد فلسطيني را براي اين كشور خواستار هستيم و پيروزي حماس در انتخابات فلسطين را يك گام اوليه براي برقراري ثبات در اين كشور مي‌‏دانيم و از روي كار آمدن يك فلسطين واحد و يك دولت يكپارچه تا آزادي كامل قدس شريف حمايت مي‌‏كنيم.
وي افزود: پيروزي حماس نشان داد كه شرايط و زمينه فراهم است تا فلسطين به نقطه‌‏اي برسد كه با يك همه‌‏پرسي دولت متكي بر اراده همه فلسطيني‌‏ها را شكل دهد و جهان هم به خصوص دول غربي بايد توجه كنند كه بر اساس ملاك‌‏هاي دموكراسي مورد قبول خود زمينه را براي تصميم‌‏گيري مردم فراهم سازند و به اراده مردم فلسطين احترام بگذارند.
سخنگوي دولت در خصوص چاپ كاريكاتور پيامبر در روزنامه‌‏هاي دانمارك گفت: اين زشت‌‏ترين اقدام براي اهانت به بزرگان است، خصوصا كه ارزش و قداست آن‌‏ها براي بشريت شناخته شده باشد. اين در حالي است كه به كارگيري اين روش نشان از وجود پست كساني دارد كه دست به اين اقدام مي‌‏زنند و جز بي‌‏اعتبار كردن آن‌‏ها ثمري ندارد.
وي در ادامه اين مطلب گفت: امروز كساني كه با اهانت به اين افراد فكر مي‌‏كنند در جهت تضعيف فرهنگ الهي انسان‌‏ها گام برداشته‌‏اند، سخت در اشتباه هستند كه زشتي اين كار براي همه روشن و در اين راستا دولت و وزارت خارجه نيز موظف است واكنش‌‏هاي لازم را نشان دهد. اين در حالي است كه موضع ما بسيار روشن بوده و نه تنها مسلمانان بلكه افراد غيرمسلمان نيز در اهانت به انبياء الهي منزجر هستند.
الهام گفت: در موضوع غني‌‏سازي، موضع ما بسيار روشن بوده و قصد عقب‌‏نشيني نداريم. اين در حالي است كه غني سازي سياستي است كه توسط دولت دنبال مي‌‏شود و مذاكرات مانعي براي دستيابي ايران به انرژي صلح‌‏اميز هسته‌‏اي نيست اما در اين راستا از طرح‌‏هايي كه به نفع منافع ملي باشد، استقبال خواهيم كرد و اين طرح‌‏ها را در چارچوب سياست‌‏هاي كلي ابلاغي خود دنبال مي‌‏كنيم.
وي افزود: مقتدي صدر به صورت يك نيرويي است كه در عراق در روند مسايل تاثيرگذار است و مراوده با همه افراد و گروه‌‏هايي كه در روند تحقق يك دولت كامل و مستقل در عراق گام برمي‌‏دارد، چيزي غيرمنطقي به حساب نمي‌‏آيد.
سخنگوي دولت ادامه داد: ملاقات‌‏هاي مقتدي‌‏صدر با مقامات ايراني به صورت غيررسمي انجام شده و براي ما اراده مردم عراق در جهت استقرار يك حكومت دلخواه مردم، بسيار مهم است.
الهام گفت: دشمنان به دنبال اين هستند كه به هر طريقي به مردم ايران آسيب برسانند، اين در حالي است كه گناه مردم ايران اين است كه از استقلال، عزت، هويت اسلامي و ملي خود دفاع مي‌‏كنند و دشمنان هم در هر جا كه توانسته‌‏اند به اين مردم آسيب رسانده‌‏اند. اين در حالي است كه دست‌‏هاي آن‌‏ها در چنين جناياتي آشكار شده و جز رسوايي عاملين آن ثمر ديگري ندارد اما خسارات آن براي ايران بسيار تلخ است و دولت با برنامه جدي از اين كار جلوگيري خواهند كرد.
وي افزود: انفجارهاي اخير خوزستان به اين معناست كه دشمن به دنبال اين است كه فرصت‌‏هاي مثبت و سازنده‌‏اي را از مردم بگيرد و آن‌‏ها را از مسايلي كه رشد و سازندگي‌‏شان را در پي دارد، محروم كنند.
الهام مكان بعدي دولت را براي تشكيل جلسه هيات دولت نامعلوم دانست و گفت: همه ايران سرزمين ماست اما رويكرد ما اولويت دادن به مناطق محروم‌‏تر است و هر جا هواپيماي دولت فرود آيد، آن‌‏جا جلسات هيات دولت را برگزار خواهيم كرد.
وي افزود: اعتقاد دولت بر اين است كه اين سفرها در كاهش محروميت‌‏ها و تسريع در اجرايي شدن برنامه‌‏هاي دولت تاثير دارد، ضمن اين‌‏كه ارتباط مستقيم و معنوي با مردم موجب شناخت دوطرفه شده و آثار آن نيز ظاهر مي‌‏شود.
الهام گفت: تغييري در تيم مذاكره كننده هسته‌‏اي ايران ايجاد نشده است و آن‌‏ها در چارچوب سياست‌‏هاي نظام به كار خود ادامه مي‌‏دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص هيات پي‌‏گيري قانون اساسي گفت: دولت موظف به اجراي قانون اساسي است و مسايل قانون اساسي به چنين هيات خاصي بستگي ندارد، ضمن اين‌‏كه دولت نيز چندان ضرورتي براي آن نمي‌‏بيند اما ما در چارچوب قانون اساسي به وظايف خود عمل مي‌‏كنيم.
دكتر الهام گفت: ما نگران كشورهايي هستيم كه داراي سلاح هسته اي بوده و داعيه مقابله با دارندگان سلاح هاي هسته اي را دارند اما بارها گفته‌‏ايم كه ما براساس مباني اعتقادي خود استفاده از سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي را نمي‌‏پذيريم و خواستار خلع سلاح اين كشورها هستيم.
وي تصريح كرد: اظهارات اخير فرانسوي‌‏هاي در استفاده از سلاحهاي هسته‌‏اي نشان داد كه ما در تشخيص خود اشتباه نكرده‌‏ايم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: تغييري در تيم مذاكره كننده هسته‌‏اي ايران ايجاد نشده است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016