سه شنبه 11 بهمن 1384

رفسنجاني: تصميم پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان در مورد پرونده‌ي هسته‌يي ايران جابرانه است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني، مردمي كردن امر به معروف و نهي از منكر را ضامن موفيت اين فريضه در جامعه معرفي كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در آغاز هفته‌ي امر به معروف و نهي از منكر در ديدار اعضاي ستاد احياء اين دو فريضه، افزود: از افتخارات دنياي امروزي، واگذاري امور به مردم است و تشكيل سازمان‌هاي غير دولتي از دستاوردهاي مناسب جوامع نوين مي‌باشد و تجربه‌ي بشري نشان داده هر كاري را كه مردم با عشق و علاقه انجام دهند، پايدار و هر امري را كه حكومت‌ها بدون در نظر گرفتن ويژگي‌هاي جوامع قصد تحميل داشته باشند، با مشكل مواجه شده است.

هاشمي رفسنجاني، آموزش را از ويژگي‌هاي لازم براي آمر به معروف و نهي از منكر عنوان كرد و گفت: شناخت بسياري از بدي‌ها و خوبي‌ها فطري است و انسان با رجوع به فطرت و عقل خود مي‌تواند تصميم‌گيري كند، ولي پيشرفت علوم و تغيير جوامع سنتي به مدرن، استفاده از ابزارهاي نوين و شناخت شيوه‌هاي تاثيرگذاري را ضروري مي‌كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تصميم شب گذشته پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان در مورد پرونده‌ي هسته‌يي ايران را جابرانه خواند و وضعيت دنياي امروز و محدوديت براي جمهوري اسلامي در استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي را منكر بزرگي معرفي كرد و گفت: اصلاح اين جريان ظالمانه نيازمند ايستادگي همراه با عقل و تدبير و ارائه‌ي راهكارهاي مورد قبول است و نبايد اجازه دهيم قدرتمندان زورگو با استفاده از واژه‌هاي مقدس مانند آزادي، حقوق مردم و مبارزه با تروريسم، به اهداف نامشروع خود دست يابند.

وي الگوپذيري از قيام عاشورا در امور مربوط به امر به معروف و نهي از منكر را لازم عنوان كرد و گفت: قيام امام حسين(ع) براي جلوگيري از بدعت و انحراف در دين و نمونه‌اي موفق از حركت به امر به معروف و نهي از منكر در سطوح بالا بود كه اثرات مثبت آن را تا امروز شاهد هستيم و پيروزي انقلاب اسلامي، يكي از ثمرات قيام عاشورا و نمونه‌ي خوبي از امر به معروف و نهي از منكر تاريخ اسلام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام و المسلمين زرگر؛ دبير كل ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر ضمن بيان گزارش از عملكرد اين ستاد، آموزش و تغيير ذهنيت جامعه در مورد فريضه‌ي امر به معروف و نهي از منكر را دو هدف كلي اين نهاد براي احياء آن‌ها عنوان كرد.

در اين ديدار همسر شهيد قاضي مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمين لطفي امام جمعه‌ي ايلام، هاشمي دبير نمونه‌ي ستاد و هاشميان رييس دفتر ستاد امر به معروف و نهي از منكر به عنوان احياگران نمونه از دست رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام لوح تقدير دريافت كردند.

Copyright: gooya.com 2016