چهارشنبه 12 بهمن 1384

احمدي نژاد در بوشهر: ملت ما در مقابل زورگویی چند کشور قلدر از حق هسته ای خود صرف نظر نمی کند، مهر

محمود احمدی نژاد اظهار داشت: ابرقدرت های پوشالی بدانند ملت ایران 27 سال است که مستقل شده و با اراده و همت خود تصمیم می گیرد و به همین علت راه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای را تا تحقق کامل این حق ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرنگار اعزامی "مهر" به بوشهر، احمدی نژاد رئیس جمهور در اولین سخنرانی خود در این استان در اجتماع پرشور مردم بوشهر در ورزشگاه تختی، انقلاب ما را آغاز دوران نفی نظام سلطه، بی عدالتی و اجحاف به ملتها دانست و گفت: پیش از انقلاب اسلامی یک دولت مستبد وابسته به بیگانه در کشور ما حاکم بود که وزرای خود را به دستور سفرای بیگانه انتخاب می کرد.

وی افزود: در حالی که در آن زمان منابع غنی کشور ما صنایع غربی ها را فعال می کرد، ایران در فقر و محرومیت شدید به سر می برد و فرصت تعیین سرنوشت و آزادی برای اظهارنظر نداشت.

احمدی نژاد با اشاره به حمایت بی حد و حصر کشورهای مدعی آزادی حقوق بشر از شکنجه های قرون وسطی رژیم پهلوی علیه ملت ایران اظهار داشت: بسیاری از مردم ما تصور می کردند وقتی علیه استبداد و خشونت قیام کردیم و جمهوری و حق تعیین سرنوشت را می خواهیم آنان نیز از خواست ملت ما حمایت خواهند کرد، اما آنان تنها در جریان پیروزی انقلاب در مقابل ملت ما ایستادند، بلکه بعد از آن نیز با جریانات مختلف همچون ترور ، کودتا، جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی ، سیاسی و تبلیغاتی علیه ملت ما اقدام کردند و تنها جرم ملت ما این بود که می گفت ما خارج از شبکه سلطه، خواهان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستیم.

رییس جمهور با بیان اینکه 27 سال است که قدرت های بزرگ آنچه از دستشان بر آمده علیه ملت ما انجام داده اند، ولی ملت ایران گام به گام مسیر پیشرفت را طی کرده افزود: دشمنان نمی خواهند ملت ما در عرصه علم و فناوری پیشرفت کند. به گونه ای که قبل از پیروزی انقلاب نیز حاضر بودند به یک حکومت وابسته ، نیروگاه و فناوری تولید سوخت هسته ای بدهند، اما اکنون در مقابل ما ایستاده اند.

وی تاکید کرد: کسانی که زرادخانه های آنان پر از سلاح هسته ای، میکروبی و شیمیایی است امروز در مقابل تحقیقات ، علم و پیشرفت ملت ما مقاومت می کنند و دور هم نشسته اند و تصمیم می گیرند و فکر می کنند ملت ایران تابع نظرات آنان است.

رییس جمهور با مخاطب قراردادن کشورهای غربی اظهار داشت: ای ابرقدرتهای پوشالی بدانید ملت ایران 27 سال است که مستقل شده و با اراده و همت خود تصمیم می گیرد و به همین علت راه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای را تا تحقق کامل این حق ادامه خواهد داد.

احمدی نژاد با اعلام این خبر که قرار است نیروگاه هسته ای بوشهر تا سال آینده شمسی به پایان برسد، گفت: ما اصرار داریم به همت دانشمندان و جوانان این کشور و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تامین یک هزار مگاوات برق ، نیروگاههای هسته ای را در سراسر کشور ساخته و توسعه دهیم و تاکید می کنم که ملت ما نمی تواند در مقابل زورگویی چند کشور قلدر که خود را معادل همه جهان می دانند کوتاه بیاید و از حق خود صرف نظر کند.

وی با اشاره به رییس جمهوری آمریکا افزود: آن آقایی که به زور هزینه های چند میلیارد دلاری و با حکم دادگاه مسئول یک کشور شده شب گذشته ملت ایران را به مخالفت با آزادی و نقض حقوق بشر متهم کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: کسانی که دستشان به خود ملتها آلوده است و هر جا ظلمی صورت می گیرد پای آنان در میان است، کارخانه هایشان را در جهت تولید تسلیحات تقویت می کنند و انسانها را می کشند تا اقتصاد خود را ساماندهی کنند و فقط در یک جنگ جهانی بیش از 60 میلیون انسان را قتل عام کرده اند اکنون مدعی آزادی و حقوق بشر شده اند.

رئیس جمهور گفت: اما ما در آینده نزدیک در دادگاههایی که توسط ملتها برپا می شود، آنان را به محکمه می کشیم.

احمدی نژاد ملت ما را پرچمدار حرکت عاشورایی در این زمان توصیف کرد و اظهار داشت: کسانی که از رژیم غاصب صهیونیستی و تخریب خانه های مردم فلسطین حمایت می کنند حق ندارند از حقوق بشر و آزادی دم بزنند.

وی در پایان ملت ایران را پرچمدار آزادی و حقوق بشر نامید و با مخاطب قرار دادن غربی ها مجددا تاکید کرد: در خطه دلاورمردانی همچون رییس علی دلواری و علمای مجاهد و مردمی که در دفاع از اسلام پرچمدار بوده اند، عرض می کنم ملت ایران تحت تاثیر تبلیغات دروغین شما قرار نمی گیرد و با همت بلند و ایمان راه افتخار و پیروزی را خواهد پیمود.

Copyright: gooya.com 2016