چهارشنبه 12 بهمن 1384

حدادعادل: اگر پرونده‌ ايران به شوراي امنيت كشيده شود، دولت موظف است همكاري داوطلبانه با آژانس را متوقف كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس مجلس شوراي اسلامي، در نطق پيش از دستور خود با اشاره مساله پرونده هسته‌اي گفت: اگر موضوع پرونده‌ي ايران به شوراي امنيت كشيده شود، دولت موظف است هر گونه همكاري داوطلبانه را با آژانس كه در چارچوب پروتكل الحاقي تاكنون انجام مي‌داده، متوقف كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رييس مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران از آغاز به كار روشن، شفاف و همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي معتقد بوده و همواره بر استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي و خودداري از توليد هرگونه سلاح هسته‌اي تاكيد، هم‌چنين از هر گونه گفت‌وگوي سازنده استقبال كرده است.

وي اظهار داشت: اكنون اگر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بخواهد موضوع پرونده‌ي ايران را به بهانه‌ي شروع تحقيقات هسته‌اي به شوراي امنيت ارجاع دهد، اين يك ضعف بزرگ براي اين نهاد بين‌المللي است.

حداد عادل تصريح كرد: اين كه چند كشوري كه خود توليدكننده و گسترش دهنده سلاح‌هاي اتمي هستند و خودشان ديگران را به كاربرد سلاح اتمي تهديد مي‌كنند، بنشينند و تصميم بگيرند كه يك نهاد بين‌المللي حقوقي، كشور ديگري را به بهانه‌ي شروع تحقيقات زير نظر آژانس محكوم كند و پرونده‌ي آن كشور را به شوراي امنيت ارجاع دهد، سبب بي‌اعتباري نهادهاي بين‌المللي است.

وي اين كار را برخورد ابزاري با نهادهاي حقوقي بين‌المللي دانست و گفت: مجلس ما كه مجلسي الهام گرفته از همان شعار هيهات من الذله است، تصويب كرده كه اگر موضوع پرونده‌ي ايران به شوراي امنيت كشيده شود، دولت موظف است هر گونه همكاري داوطلبانه را با آژانس كه در چارچوب پروتكل الحاقي تاكنون انجام مي‌داده، متوقف كند و همه تعليقاتي را هم كه داوطلبانه انجام مي‌داده، متوقف نمايد.

رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: اين كار بيش از همه به ضرر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواهد بود، چون معلوم مي‌شود موازين حقوقي اين آژانس اجرا نمي‌شود. ما صريحا اعلام مي‌كنيم كه دولت موظف به اجراي مصوبه‌ي مجلس در زمينه‌ي انرژي هسته‌اي است و حتي موظف خواهد شد اگر اين وضعيت ادامه پيدا كند، غني‌سازي را انجام دهد.

وي ادامه داد: مساله‌ي هسته‌اي مساله‌ي ملت ايران و يك آرمان ملي است. چيزي نيست كه يك گروه يا جناح فقط به آن اعتقاد داشته باشد. اميدواريم تا فرصت باقي است با مذاكرات سازنده به حقوق ملت ايران كه استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي است، احترام گذاشته شود و آژانس هم اعتبار خود را حفظ كند.

حدادعادل در بخش ديگر سخنانش به شروع ماه محرم اشاره كرد و افزود: با شروع ماه محرم كشور و مجلس ما حال و هواي ديگري پيدا كرده است. ماه عزاي سيد الشهداء حسين بن علي (ع) ماهي است كه ملت ما، شيعيان و مسلمانان جهان با عزاداري براي آن حضرت وفاداري و اعتقاد خود را به آيين و مرام حسين بن علي (ع) به اثبات مي‌رسانند و با آن حضرت تجديد عهد مي‌كنند.

وي افزود: ملت تجديد عهد مي‌كند با ايمان به خدا، حق‌طلبي، مبارزه با ظلم، دفاع از عدالت، حمايت از مردم مظلوم و محروم و در يك كلمه ماه محرم تجديد با آزادي و آزادگي است و حسين بن علي (ع) سر حلقه‌ي آزادگان جهان است.

به گزارش ايسنا رييس مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: انقلاب اسلامي كه ما امروز در آغاز دهه‌ي فجر آن انقلاب (دوازدهم بهمن) قرار داريم درس از مكتب حسين بن علي (ع) است. هميشه اين انقلاب قوت و قدرت خود را از نام و مرام حسين بن علي (ع) گرفته است.

به گفته‌ي حداد عادل نه تنها امروز، نه تنها در دوران پيروزي انقلاب و دفاع مقدس بلكه از نخستين روزي كه امام عزيز ما پرچم مبارزه را به دست گرفت با نام حسين بن علي (ع) آن را بلند كرد.

وي ادامه داد: به خوبي به ياد دارم در روز عاشوراي 1342 يعني دو روز قبل از پانزده خرداد كه همه دسته‌هاي سينه‌زني تهران يك جا در ميدان قيام در تهران جمع شدند و بعد از سال‌ها كه ايران و تهران حركت سياسي و تظاهرات مردمي به خود نديده بود، جمعيتي شايد نزديك به يك صد هزار نفر در روز عاشورا در تاييد نهضت امام در سال 42 حركت كردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: بنده در آن تظاهرات شركت داشتم و به خوبي به ياد دارم كه شعار مردم در 42 سال پيش اين بود كه «نهضت ما حسينيه - رهبر ما خمينيه» و اين شعار تا امروز نيز باقي است.

وي اين شعار را اساس انقلاب دانست و افزود: بعد از آن هم هر سال كه محرم مي‌رسيد اين نهضت تازه مي‌شد تا در سال 57 با حلول ماه محرم نهضت وارد مرحله‌ي نهايي خود شد و با نام سيدالشهدا به پيروزي رسيد. همه به خاطر داريم كه در شب اول محرم آن حكومت نظامي كه رژيم شاه مي‌خواست با آن كشور را اداره كند، درهم شكست و مردم با فرياد الله‌اكبر بر بام‌ها از روح نستوه حسين بن علي (ع) استمداد جستند و فرداي آن روز به خيابان‌ها ريختند كه در تهران واقعه‌ي كشتار سر چشمه (نزديك مجلس) به وقوع پيوست و شهدايي تقديم اين انقلاب شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد عادل گفت كه شعار مردم ما با الهام از مكتب حسين بن علي (ع) همان شعار هيهات من الذله بوده و اين شعار همه مسلمانان جهان است.

وي ادامه داد: در سال‌هاي جنگ همين شعار هيهات من الذله بر زبان رزمندگان ما بود و امروز هم بر زبان مردم ايران؛ بلكه بر زبان همه مسلمانان جهان جاري است.

حداد عادل با اشاره به دوازدهم بهمن سالروز ورود بازگشت امام راحل به ميهن، گفت: امروز آغاز دهه‌ي فجر مبارك انقلاب اسلامي بود. امام مانند جاني به پيكر كشور بازگشت و ايران يكپارچه آغوش شد و آن سفر كرده را بعد از چهارده سال در آغوش گرفت. انقلاب با همان شعار آزادي و آزادگي به پيروزي رسيد و درس آزادي و آزادگي از ايران اسلامي به سراسر جهان اسلام منتشر شد و موج بيداري جهان اسلام را فرا گرفت؛ آن چنان كه آثار آن را امروز در عراق، لبنان، سوريه، فلسطين و افغانستان و سراسر جهان اسلام مي‌توان مشاهده كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، خطاب به دشمنان انقلاب گفت: دشمنان بدانند با چاپ كاريكتورهاي اهانت‌آميز در مجلات خود آن چنان كه رفتار سخيف بعضي از روزنامه‌ها در دانمارك و كشورهاي ديگر بوده، نمي‌توانند مانع بيداري اسلامي شوند. آن حركتي كه آغاز شده بسيار مهم‌تر از آن است كه با اين تلاش‌هاي زشت بتوان جلو آن را گرفت.

زين قصه، هفت گنبد افلاك پر صداست

كوته نظر نگر كه سخن، مختصر گرفت

وي در پايان دهه‌ي فجر را به ملت بزرگ، شهيد داده، آزاده و سرافراز و رهبر معظم انقلاب ايران تبريك گفت.

Copyright: gooya.com 2016