پنجشنبه 3 فروردین 1385

رييس حراست هلال احمر كشور و چند تن از نيروهاي سپاه در جمع ۷ گروگان ايراني در سيستان و بلوچستان، ايرانيوز

اين گروه كه با گروه‌هاي القاعده و طالبان همكاري دارند سال گذشته نيز طي حمله به يك پاسگاه در سراوان، 9 سرباز ايراني را به گروگان گرفتند و پاسگاه را خلع سلاح كردند و آن موقع هم ادعا كردند كه چون تعدادي از نيروهاي آنها در ايران بازداشت شده‌اند تا ايران نيروهاي آنها را آزاد نكند، آنها هم دست از اين اقدامات خود برنخواهند داشت.

نماينده زاهدان در مجلس شوراي اسلامي ضمن تائيد خبر به گروگان گرفته شدن 7 نفر ايراني اعلام كرد: "اين عده كه از كاركنان دولت و نيروهاي سپاه هستند در همان حادثه حمله به جاده زابل – زاهدان و كشته شدن 22 نفر از هم ‌وطنانمان به گروگان گرفته شده‌اند."

دكتر پيمان فروزش نماينده زاهدان در مجلس هفتم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري ايرانيوز ضمن محكوم كردن اين حادثه تروريستي كه منجر به كشته شدن جمعي از هموطنانمان و 2 تن از مسوولان حراست استان سيستان و بلوچستان در آستانه سال نو شد، گفت: " اين گروه تروريستي كه از خارج تغذيه مي‌شوند و ماوا و مكان آنها در افغانستان و پاكستان است، هفته گذشته وارد خاك ايران شدند و در جاده زابل – زاهدان به طرز غير انساني و وحشيانه‌اي جلوي ماشين‌ها را گرفته و مردم را به رگبار بستند و تير خلاص هم به آنها زدند.

وي ادامه داد: در اين حادثه 7 نفر ايراني از جمله پورشمسايي رييس حراست هلال احمر كشور و چند تن از نيروهاي سپاه به گروگان گرفته شدند.

وي همچنين از تلاش‌هاي دولت براي تذكر جدي به سفراي افغانستان و پاكستان كه ماواي اين گروه در اين كشورها قرار دارد، انجام كار كارشناسي و جمع‌آوري اطلاعات بيشتر در خصوص اين حادثه خبر داد.

فروزش افزود: اين گروه كه با گروه‌هاي القاعده و طالبان همكاري دارند سال گذشته نيز طي حمله به يك پاسگاه در سراوان، 9 سرباز ايراني را به گروگان گرفتند و پاسگاه را خلع سلاح كردند و آن موقع هم ادعا كردند كه چون تعدادي از نيروهاي آنها در ايران بازداشت شده‌اند تا ايران نيروهاي آنها را آزاد نكند، آنها هم دست از اين اقدامات خود برنخواهند داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مردم زاهدان در ادامه افزود: در تلاش هستيم با افغانستان و پاكستان در اين خصوص مذاكره كرده و راه‌هاي برخورد با اين افراد را پيدا كنيم.

حسينعلي شهرياري ديگر نماينده مردم زاهدان در مجلس هفتم نيز در همين زمينه به خبرنگار ايرانيوز گفت: مسوولان امنيتي كشور در حال پيگيري اين موضوع هستند و اقدامات امنيتي لازم را انجام داده‌اند اما هنوز تا مشخص شدن نتيجه قطعي اين پيگيري‌ها خبر جديدي در دست نداريم.

وي افراد به گروگان گرفته شده را تعدادي از كارمندان دولتي اعلام كرد و گفت: گروهي كه دست به اين اقدام وحشيانه زده‌اند همان گروهي هستند كه سال گذشته 9 سرباز ايراني را در سراوان به گروگان گرفتند.

Copyright: gooya.com 2016