دوشنبه 26 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس سازمان انرژی اتمی: فرانسه، روسيه و آمريکا پيشنهاد مشترکی را برای مبادله سوخت به ايران ارائه کردند، ايلنا

در روز ۲۲بهمن ماه که خبر توليد اورانيوم۲۰درصد از سوی رييس دولت اعلام شد نخستين برداشت از فرآيند داخلی اين سوخت صورت گرفته بودو اين موضوع بدين معناست که هيچ مشکلی در عزم ما برای توليد داخلی اورانيوم ۲۰درصد وجود ندارد.


ايلنا:رييس سازمان انرژی اتمی با اشاره به انجام نخستين فرآيند توليد اورانيوم با غنای ۲۰درصد در کشور گفت:پس از تصميم ايران برای توليد داخلی اورانيوم ۲۰درصدی پيشنهادی از سوی کشورهای روسيه،فرانسه و آمريکا به ما ارائه شد که در حال بررسی اين موضوع و پيشنهاد کشورهای ديگر هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی‌اکبر صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا با بيان اين مطلب که اخيرا پيشنهاد جديدی از سوی برخی از کشورهای توليد کننده اورانيوم۲۰درصد به ايران ارائه شده است، اظهار داشت:کشورهای مختلفی برای مبادله سوخت مورد نياز ما با ايران تماس گرفته اند که در حال ارزيابی اين پيشنهادات هستيم.
وی همچنين با اشاره به آغاز توليد اورانيوم با غنای ۲۰درصد در کشور گفت: از روز۳شنبه هفته گذشته و همزمان با اعلام خبر توليد داخلی اورانيوم ۲۰درصد از سوی مسوولين کشور تزريق اورانيوم ۵.۳ به تاسيسات نطنز آغاز شد.
رييس سازمان انرژی اتمی افزود:توليد اورانيوم ۲۰درصد يک فرآيند دائمی است و به صورت مستمر در حال انجام است تا بتوان سوخت موردنياز راکتور تحقيقاتی تهران را توليد کنيم.
وی تصريح کرد:در روز ۲۲بهمن ماه که خبر توليد اورانيوم۲۰درصد از سوی رييس دولت اعلام شد ما نخستين برداشت خود را از فرآيند داخلی اين سوخت انجام داده بوديم و اين موضوع بدين معناست که هيچ مشکلی در عزم ما برای توليد داخلی اين سوخت وجود ندارد.
صالحی متذکر شد:از اين پس توليد مستمر سوخت ۲۰درصد در دستور کار ايران قرار دارد و نخستين کپسول اورانيوم۵.۳ ما برای تزريق به تاسيسات نطنز نيز به پايان رسيده است.
وی همچنين با اشاره به پيشنهادی که برخی از اعضای گروه ۱+۵ به منظور مبادله سوخت به ايران ارائه کرده‌اند، گفت:پيشنهاد اين کشورها تنها در صورتی منجر به توقف غنی سازی در ايران خواهد شدکه تمامی شروط ما برای مبادله اورانيوم غنی شده را تحت پوشش قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016