شنبه 3 تير 1385

سخنگوی فدراسيون فوتبال: عزل دادکان با توجه به قوانين فيفا غير قانونی است، دادکان قدرتی نداشت، ايسنا

- منتظر محروميت ايران از سوی فيفا باشيد
- تيم ملی در تهران شکست خورده بود


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جام جهانی ۲۰۰۶

سخنگوی فدراسيون فوتبال گفت: بايد منتظر محروميت فدراسيون فوتبال ايران از سوی فيفا و AFC باشيم.

غلامحسين زمان‌ آبادی در حاشيه‌ی ورود تيم ملی کشورمان به ايران به خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اقدامی که در مورد عزل دادکان صورت گرفت با توجه به قوانين فيفا غير قانونی است و از طرفی رييس فدراسيون فوتبال نيز بايد انتخابی و نه انتصابی باشد. پيش از اين نيز اسا‌س‌نامه‌ی فدراسيون مشکلاتی را با قوانين فيفا داشت که ما از AFC و فيفا برای برطرف کردن آنها وقت گرفته بوديم. اما بی‌ترديد فيفا اين اقدام جديد را به هيچ وجه نمی‌پذيرد و ما بايد منتظر محروميت از سوی فيفا باشيم.

وی افزود: طبق قوانين فيفا دخالت سازمان‌های دولتی در امور فدراسيون فوتبال آن کشور موجب محروميت می‌شود. بنابراين به احتمال زياد فيفا در مرحله‌ی نخست فدراسيون فوتبال را سه ماه محروم می‌کند و پس از آن در صورتی که اين دخالت‌ها ادامه يابد و دادکان به سر کار بازنگردد فدراسيون فوتبال ايران برای هميشه از حضور در مسابقات بين‌المللی محروم می‌شود.

غلامحسين زمان‌ آبادی همچنين در مورد نتايج تيم ملی و شکست اين تيم در جام جهانی گفت: تيم ما در تهران و پيش از سفر به آلمان شکست خورده بود چرا که بازيکنان ما به هيچ عنوان شاداب نبودند و دخالت عوامل غير مسوول سبب شد تيم ملی دچار مشکلات روحی و روانی شود. حتی در بازی ايران و بوسنی مسوولان فدراسيون فوتبال را به جايگاه ويژه راه ندادند و اجازه نمی‌دادند تا آنها کارشان را انجام دهند. دخالت اين عوامل تا اندازه‌ای بود که در عمل رييس فدراسيون فوتبال هيچ قدرتی نداشت.

زمان آبادی در پاسخ به اين سوال که آيا منظور شما از اين عوامل سازمان تربيت بدنی است، پاسخ داد: صد در صد منظورم همين است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد برکناری دادکان نيز گفت: اين اقدام بسيار تاسف‌آور است. دادکان در آلمان نيز اعلام کرده بود که پس از بازگشت به ايران استعفا خواهم داد. بنابراين دليلی برای قدرت نمايی و چنين برخوردی با دادکان وجود نداشت.

وی در مورد اجازه ندادن به خبرنگاران برای تهيه گزارش از ورود تيم ملی ايران به کشور و گفت‌وگو با بازيکنان نيز پاسخ داد: خبرنگاران زبان گويا و چشم بينای ملت هستند و فدراسيون همواره از حضور آنان استقبال می‌کند. ما نيز علاقه داشتيم تا آنها بتوانند از ورود تيم ملی گزارش تهيه کنند اما اين موضوع که چرا پليس فرودگاه به آنها اين اجازه‌ را نداد، نمی‌دانيم و از دليل اين کار و اين موضوع که چه کسی دستور آن را صادر کرده است نيز اطلاع نداريم.

زمان آبادی در پاسخ به اين سوال که آيا شما نيز استعفا خواهيد داد تصريح کرد: منتظر اعلام سرپرست جديد فدراسيون فوتبال هستيم. ما کار خود را انجام می‌دهيم و فدراسيون را در بهترين شرايط به نفر بعدی تحويل می‌دهيم. حال بايد ديد رييس جديد تصميم دارد چگونه کار کند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30692

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوی فدراسيون فوتبال: عزل دادکان با توجه به قوانين فيفا غير قانونی است، دادکان قدرتی نداشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016