چهارشنبه 18 مهر 1386

حرف های علی فتح‌الله زاده و ناصر حجازی در نشست خبری باشگاه استقلال تهران پيش از دربی پايتخت، ايسنا

فتح‌الله‌زاده: من و حجازی در حال جبران اشتباهاتمانيم
استقلال۳سال ديگر قهرمان آسيا نشود استعفا می‌کنم!
حجازی روی استقلال چنگ نمی‌اندازد
به‌ علی‌آبادی‌ رای می‌دهم


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

مديرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: اعتقاد دارم که حجازی استقلال را از اين مشکلات نجات می‌دهد.

به گزارش ايسنا، علی فتح‌الله زاده امروز در نشست خبری باشگاه استقلال افزود: زمانی که حکم مديريت را دريافت کردم در يک زمان کوتاه بايد بازيکنان را برای تيم آماده می‌کرديم. در حالی که کليه‌ی بازيکنانی که در ليست باشگاه بودند قراردادشان تمام شده بود و تعدادی نيز خواهان تمديد قرارداد بودند. پانزده بازيکن جديد را جذب کرديم و با چند بازيکن از جمله طالب‌لو، قربانی و صادقی قرارداد خود را تمديد کرديم و چون قانون ليگ به ما اجازه نمی‌داد بيش از پنج بازيکن از ليگ برتر به خدمت بگيريم مجبور به جذب بازيکن از ليگ دسته اول شديم که اگر کوچک‌ترين اشتباهی در اين کار مرتکب می‌شديم، مشکلات‌مان بيشتر از اين می‌شد.

وی افزود: وقتی بازيکنان را به خدمت گرفتيم زمان کمی برای بدنسازی داشتيم و از طرفی هيچ کدام از بازيکنان با يکديگر هماهنگ نبودند.

وی در خصوص کمک سازمان به استقلال خاطرنشان کرد: تنها کمکی که سازمان به استقلال کرده همان پانصد ميليون تومان بوده است که قبل از آن به پرسپوليس يک ميليارد کمک شده بود.

فتح الله زاده ادامه داد: تاکنون يک ميليارد و دويست ميليون به بازيکنان پرداخت کرده‌ايم و سيصد ميليون تومان نيز به کادر فنی چک داده‌ايم. اين درحالی است که کمک سازمان در مقابل اين هزينه‌ها بسيار ناچيز بوده است. بنابراين مجبور به تاسيس آکادمی فوتبال زير نظر حسن روشن و در کنار آن راه‌اندازی پينگ پنگ و فوتسال بوديم.

مديرعامل استقلال خاطر نشان کرد: در آخرين صحبتی که با علی آبادی داشتيم، وی قول داد تا پايان فصل يک ميليارد تومان در اختيار ما قرار دهد تا در زمين اصلی خود در پارک ارم به تاسيس زمين فوتبال، ساختمان اداری باشگاه و ... بپردازيم و اين در حالی است که سقف کمک‌های سازمان يک ميليارد تومان است.

وی درمورد انتقاد از نتايج استقلال گفت: اين حق هر هواداری است که از اين نتايج انتقاد کند. ولی اميدوارم به باشگاه يک وقت مفيد داده شود تا اعضای کادر فنی بتوانند در يک زمان مناسب توانايی خود را نشان دهند.

مديرعامل استقلال ادامه داد: اگر روزی باشگاه‌ها خصوصی شوند و من مديرعامل باشم خواهيد ديد که با يک سرمربی قراردادی چند ساله خواهم بست و به نتايج بازی سال‌های اول و دوم هيچ توجهی ندارم. چون اين حداقل زمان برای اثبات توانايی کادر فنی است اما، چون باشگاه استقلال برای ما نبوده و ما وارث يک باشگاه بزرگ از گذشتگان هستيم، بنابراين چنين فرصتی را در اختيار نداريم.

فتح‌الله زاده افزود: ثبات مديريت حلال همه مشکلات است. مثلا طی شش سال مديريت توانستيم شانزده عنوان کسب کنيم که بعد از انقلاب کمتر مديری چنين کار بزرگی انجام داده است.

وی درباره‌ی ترانسفر شدن چند بازيکن استقلال تاکيد کرد: در ابتدای فصل قرار بود دو بازيکن را به کشورهای انگليس و کشورهای عربی ترانسفر کنيم اما، چون تيم ما هنوز امتحان خود را پس نداده است از اين کار منصرف شديم.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا کسب نتايج ضعيف به دليل مسايل فنی است يا مالی گفت: نتايج به دست آمده، نمی‌تواند حاصل کمک‌های کم سازمان باشد. چون عليرغم دريافت کمک‌های کم پرداختی ما به بازيکنان نيز کم بود.

وی درمورد صحبت‌های محرمانه با "عليان" عضو هيات مديره استقلال در رابطه با نتايج ضعيف ناصر حجازی گفت: از زمانی که عليان آمده تا به امروز با وی هيچ صحبت خصوصی و تلفنی درباره‌ی نتيجه‌ی تيم استقلال نداشته‌ايم. خود وی در جلسه‌ی آخر هيات مديره گفت که نبايد کسی را به عنوان جانشين حجازی انتخاب کنيم. در جلسه‌ی هفته‌ی گذشته که آقايان دانشجو، منزوی، عليان و اميدوار رضايی به همراه خودم حضور داشتند همه قاطعانه از حجازی حمايت کردند و تاکنون هيچ تماسی مبنی بر اعتراض نسبت به کادر فنی وجود نداشته است.

مديرعامل استقلال افزود: به حجازی اعتماد کرده‌ايم و اعتقاد دارم وی استقلال را از اين مشکلات نجات می‌دهد. هم اکنون هم من و هم حجازی در پی جبران اشتباهاتی هستيم که قبلا مرتکب شده‌ايم.

وی درباره‌ی جلسه‌ی شب گذشته با قلعه‌نويی گفت: شب گذشته يک مجلس بسيار ساده‌ی افطاری با حضور قريب، نظری جويباری، استيلی، پيروانی، قلعه‌نويی و چند تن از اهالی فوتبال داشتيم و اين مجلس اولين ديدار من و قلعه‌نويی بود. در حالی که تاکنون با وی حتی تلفنی صحبت نکرده بودم.

مديرعامل استقلال در خصوص اختلاف ميان او و قلعه‌نويی گفت: وقتی امير قلعه‌نويی در مجلس افطاری حاضر شد يکی از اعضای حاضر به من گفت که شما و آقای قلعه‌نويی روی همديگر را ببوسيد و من در جواب وی گفتم با قلعه‌نويی قهر نيستم که بخواهم روی وی را ببوسم. اصلا چرا بايد من با وی خصومتی داشته باشم.

مديرعامل استقلال در پاسخ به اين سوال که اگر استقلال در پايان فصل هم نتيجه‌ی لازم را نگيرد باز هم از حجازی حمايت می‌کنيد؟ گفت: حجازی اين‌قدر به استقلال وابسته نيست که بخواهد روی آن چنگ بيندازد. ما هم نمی‌دانيم در فوتبال چه اتفاقی رخ خواهد داد. مطمئن باشيد استقلال در طی سه سال آينده حداقل دو جام می‌گيرد. من برای قهرمانی استقلال در آسيا برنامه دارم و اين تيم بايد در پايان سه سال آينده در فينال آسيا حضور داشته باشد که اگر اين اتفاق نيفتد من استعفا می‌دهم.

فتح‌الله زاده در خصوص داربی يادآور شد: اين بازی هميشه حساس بوده است. هر تيمی که به لحاظ روحی و روانی بر خود غلبه کند برنده‌ی بازی خواهد بود. همان طور که ما در طول اين هفته سعی کرده‌ايم بازيکنان‌مان را شاداب و سرحال نگه داريم. تيم ما نسبت به پرسپوليس جوان‌تر بوده و در صورت غلبه بر استرس با استفاده از دوندگی زياد می‌توانيم اين تيم را شکست دهيم.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر حضور "ايروانی" به عنوان عضو هيات مديره استقلال گفت: در اين رابطه رييس مجمع تصميم می‌گيرد اما تاکنون در اين رابطه ابلاغيه‌ای به ما نرسيده است. ايروانی از خانواده‌ی استقلال است و به شخصه اميدوارم وی به جمع اعضای هيات مديره اضافه شود.

مدير عامل استقلال درمورد انتخابات فدراسيون فوتبال افزود: هنوز کانديدای فدراسيون محرز و مشخص نشده است اما، اگر مهندس علی آبادی نامزد باقی بماند به وی رای می‌دهم.

وی در پايان در خصوص عملکرد داوری در بازی مقابل سپاهان گفت: من از عملکرد داوری در آن بازی متعجب شدم و از همين جا از وی گله می‌کنم. زيرا تيم استقلال در چهار دقيقه‌ی پايانی بازی در نيمکت خود هيچ کدام از اعضای کادر فنی را در اختيار نداشت. داور بايد بازی را متوقف می‌کرد و اين مشکل را برطرف می‌کرد. حتی در صحنه گل دوم نيز بازيکن سپاهان روی اميرآبادی مرتکب خطا شده بود. از همين جا از کميته‌ی داوران درخواست می‌کنم با توجه به شرايطی که ما در آن قرار داريم از داوران بهتر استفاده کند.

***

حجازی: کجای دنيا با ۸ هفته جام می‌دهند؟!
هر وقت «فتح‌الله‌زاده» بخواهد می‌روم
قول پيروزی در داربی را نمی‌دهم
مهاجمان‌مان را چشم کرد‌ه‌اند!

ناصر حجازی گفت: چطور از من انتظار داريد در هشت هفته امتياز لازم را بگيرم. تيم‌هايی در دنيا وجود داشته‌اند که پس از چند سال ناکامی جام قهرمانی گرفته‌اند.

به گزارش ايسنا، سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران در نشست خبری باشگاه استقلال اظهارکرد: در هيچ کجای دنيا با گذشت هشت هفته به تيمی جام نمی‌دهند. در اين فصل دو کاپ قهرمانی در پيش داريم که به باشگاه قول داده‌ام يکی از اين جام‌ها را کسب کنيم.

وی درمورد سوالی مبنی بر اين که آيا چشم بسته استقلال را قهرمان می‌کنيد؟ تصريح کرد: زمانی که قلعه‌نويی در استقلال بود و با بازيکنانی که در اختيار داشت اين حرف را زدم. هم اکنون آن بازيکنان در تيم حضور ندارند که بخواهم اين حرف را مجددا تکرار کنم.

سرمربی استقلال افزود: در باشگاه استقلال حدود هجده تا بيست سال بازی کرده‌ام و مدت زيادی نيز به عنوان مربی در اين تيم حضور داشته‌ام و يک قهرمانی و نايب قهرمانی آسيا را در اختيار دارم. در اين باشگاه برای خدمت آمده‌ام و هر زمان که فتح‌الله زاده بخواهد می‌روم.

حجازی در خصوص تغييرات مداوم در ترکيب استقلال خاطر نشان کرد: ترکيب اصلی خود را می‌شناسم اما، تاکنون هيچ زمانی يازده نفره‌ی ثابت تيم را در اختيار نداشته‌ام. در ضمن سه چهار بازيکن تعويضی خود را می‌شناسم. هر زمانی ترکيبم را شناخته‌ام دچار مشکلات و مصدوميت‌های بازيکنانم شده‌ام.

وی ادامه داد: پس از بازی با سپاهان لوکا بوناچيچ مدام می‌گفت که دو بازيکن خود را در اختيار ندارم پس من چه بايد بگويم که هيچ زمانی پنج بازيکن خود را در اختيار نداشته‌ام.

حجازی درباره‌ی حاشيه‌ی امنيتش در استقلال گفت: هر چند که در کنار فتح‌الله‌زاده امنيت دارم اما، از برکناری نيز هراسی ندارم. هر زمانی که آنها بخواهند از تيم جدا شده و حتی از آن‌ها تشکر نيز می‌کنم.

وی دررابطه با عملکرد طالب‌لو خاطر نشان کرد: طالب‌لو سال گذشته بهترين دروازه‌بان بود. ولی هم اکنون دچار يک افت کوتاه مدت و مقطعی شده است. من به وی بيشتر از اشکان نامداری اطمينان دارم و معتقدم در هر تيمی بايد در کنار يک دروازه‌بان درجه يک دروازه‌بانی با عملکرد پايين‌تر از وی حضور داشته باشد.

سرمربی استقلال درمورد بازی عليزاده مقابل سپاهان گفت: عليزاده در آن بازی ثابت بازی کرد. علت استفاده از وی در آن بازی شکست سپاهان با اوت‌اندازی بود. هر چند که به هدف خود نرسيديم اما، به اوت اندازی اعتقاد دارم، آن هم در زمان مناسب و وقتی که تيم نتيجه نمی‌گيرد.

وی بازی داربی را يک نقطه‌ی عطف برای پايان ناکامی‌ها دانست و افزود: راجع به پرسپوليس يک برنامه‌ريزی چند روزه داشته‌ايم تا بازيکنان‌مان را از لحاظ روحی و فيزيکی آماده کنيم. استرس آن بازی حتی روی من و کليه‌ی اعضای کادر فنی وجود دارد اما، احساس می‌کنم با صحبت‌هايی که با بازيکنان داشته‌ايم از فشار روانی آنها کاسته شده است.

حجازی قول شکست پرسپوليس را در داربی نداد و ادامه داد: هيچ مربی قبل از بازی قول پيروزی نمی‌دهد. اگر مربی اين کار را بکند انسان عاقلی نيست. بنابراين تمام سعی و تلاش خود را برای شکست پرسپوليس انجام می‌دهيم.

سرمربی استقلال درمورد برنده‌ی داربی افزود: هر تيمی در آن مسابقه خود را بر حريف تحميل کرده و از فرصت‌های به دست آمده استفاده کند، پيروز مسابقه خواهد بود.

به گزارش ايسنا، وی با بيان اين که قول می‌دهم در پايان فصل جزو سه تيم برتر جدول باشيم، تاکيد کرد: قابل پيش بينی بود که استقلال در هشت بازی ابتدايی خود ۹ امتياز کسب کند. دربازی‌های آينده هر چند که چند بازيکن اصلی خود را در اختيار نداريم، اما با تمام قوا ظاهر خواهيم شد.

حجازی درمورد مرفاوی يادآور شد: در فصل گذشته حمايت خود را از مرفاوی اعلام ‌کردم و اذعان داشتم که وی يکی از مربيانی است که می‌تواند استقلال را به جايگاه اصلی خود برساند.در همان زمان قول دادم وقتی به استقلال می‌آيم، وی در کنارم حضور داشته باشد و بنابراين به قول خود عمل کردم و از وی و راهنمايی‌هايش استفاده کردم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی درباره‌ی صحبت‌های ابتدای فصل مبنی بر حضور نامجو مطلق گفت: متاسفانه به دليل مسايلی که وجود داشت هيات مديره صلاح ندانست که وی به ما ملحق شود که بنابراين نتوانستيم از وی استفاده کنيم.

وی درمورد خروج نام بياتی‌نيا از ليست استقلال تصريح کرد: هنوز هيچ تصميمی در اين رابطه اتخاذ نشده است و وی همچنان در ليست استقلال جای دارد.

حجازی در پايان گفت: مهاجمان ما را چشم کرده‌اند. در ابتدای فصل می‌گفتند استقلال چقدر مهاجم دارد اما، در خط دفاعی دچار ضعف است، ولی با گذشت هشت هفته تنها دو مهاجم در اختيار دارم و سه تای ديگر از آنها مصدوم هستند.

همچنين هاشم ساعدی سخنگوی باشگاه نيز در اين نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی درمورد شرايط استقلال قبل از داربی گفت: يکی از بهترين ويژگی‌هايی که می‌تواند تيم را از حاشيه‌های داربی دور کند، بحث صداقت و صميميت اعضای آن تيم است که خوشبختانه استقلال اين شرايط را داراست.

وی افزود: آرامش مهم‌ترين عاملی است که می‌تواند به پيروزی ما در داربی کمک شايانی کند.

ساعدی ادامه داد: مطمئن باشيد پس از پايان سوت داور در داربی اين تيم استقلال است که با توکل به خدا و دوری از حاشيه‌ها پيروز ميدان است.

وی درمورد کمک‌های سازمان به دو تيم استقلال و پرسپوليس خاطر نشان کرد: از زمانی که حبيب کاشانی مديرعامل پرسپوليس شد، سازمان تربيت بدنی هيچ کمکی به اين باشگاه نکرده است اما، قبل از ورود کاشانی کمک‌های سازمان شامل حال پرسپوليس شده بود.

سخنگوی استقلال علت اين امر را برنامه‌ی عملياتی تيم‌های پرسپوليس و استقلال دانست و يادآور شد: علت کمک به استقلال برنامه‌های عملياتی بوده است که مديرعامل به سازمان ارايه داده بود. باشگاه پرسپوليس از زمان ورود کاشانی هنوز برنامه‌ی خود را ارايه نداده است و زمانی که آن را تحويل سازمان داد، می‌تواند از کمک‌های سازمان تربيت بدنی بهره ببرد. زيرا مهندس علی آبادی تاکيد کرده است که پرداخت پول به دو تيم استقلال و پرسپوليس بی‌حساب و کتاب نيست و اين دو تيم بايد برای آينده خود برنامه داشته باشند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34455

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حرف های علی فتح‌الله زاده و ناصر حجازی در نشست خبری باشگاه استقلال تهران پيش از دربی پايتخت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016