چهارشنبه 18 مهر 1386

افشين قطبی در نشست خبری پرسپوليس: شک ندارم که پرسپوليس پيروز دربی است، هواداران می‌خواهند استقلال را با ۶ الی ۷ گل ببريم! ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

افشين قطبی گفت: شک ندارم که پرسپوليس پيروز داربی ۶۳ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در سومين نشست خبری اين باشگاه در فصل جديد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اين هفته تمرينات بسيار خوب و منظمی را انجام داده و کاملا برای رويارويی با استقلال آماده هستيم. هر چند که پيش از اين نشست از من خواسته بودند با اطمينان از پيروزی در داربی صحبت نکنم اما، بايد بگويم که پرسپوليس پيروز اين بازی خواهد بود. ما می‌خواهيم هم‌چون ديدارهای گذشته با حفظ تمرکز و انرژی‌مان در اين بازی نيز پيروز شويم.

قطبی ادامه داد: می‌خواهيم با ارايه يک بازی زيبا و تماشاگرپسند استقلال را شکست داده و در روز عيد فطر يک هديه‌ی بزرگ را تقديم هواداران و تماشاگران کنيم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره‌ی روند صعودی و مثبت پرسپوليس در هفته‌های گذشته پرسيد، اظهار کرد: مهم‌ترين مساله برای ما حفظ انسجام گروهی در طول مسابقات و تداوم اين روند تا پايان ليگ است. از اين که پرسپوليس فصل را اين‌قدر خوب و پرقدرت شروع کرده بسيار خوشحال هستم. ما سعی می‌کنيم تا در هر بازی نسبت به بازی‌های قبل عملکرد بهتری داشته و به فوتبال مورد نظر خود نزديک شويم. بايد بگويم آن فوتبالی را که به دنبال آن هستيم احتياج به زمان دارد و شک ندارم که پرسپوليس در آينده تيمی ايده‌آل و بدون نقص تبديل خواهد شد.

وی افزود: به هر حال حتی تيم‌های بزرگ دنيا نيز با وجود قهرمانی در کشورشان باز هم در طول نود دقيقه‌ی بازی دچار نقص و اشتباه می‌شوند. فوتبال بازی اشتباهات است و نمی‌توان در طول نود دقيقه هيچ گونه اشتباهی نداشت. ما سعی کرديم تا اشتباهات خود را با تمرين بيشتر به حداقل برسانيم. به بازيکنانم آموخته‌ام که چگونه تمرکز خود را در بازی حفظ کرده و با منطق به توپ ضربه بزنند. آنها اکنون اين مساله را به خوبی درک می‌کنند.

سرمربی پرسپوليس با اشاره به نتايج خوب اين تيم در اين فصل اظهار کرد: آمار هشت بازی بدون شکست يک آمار فوق‌العاده برای پرسپوليس است. مهم اين است که ما اکنون صدرنشين جدول هستيم و آن طور که شنيده‌ام در طول بيست و هفت سال گذشته پرسپوليس تا کنون اين قدر خوب نتيجه نگرفته است. از اين که توانستيم با اين نتايج هواداران را خوشحال کنيم بسيار راضی‌ام. اما به آنها قول می‌دهم که اوج رضايت آنها با قهرمانی پرسپوليس در ليگ برتر همراه خواهد بود. من به توانايی بازيکنانم اطمينان دارم و ترديدی ندارم که پرسپوليس قهرمان ليگ هفتم خواهد بود.

قطبی در پاسخ به اين سوال که در آستانه‌ی اين بازی حساس چه احساسی داريد؟ گفت: من در طول بيست ودو سالی که مربيگری کرده‌ام داربی‌های زيادی را تجربه کرده‌ام. بازی تيم‌های ملی ژاپن و کره‌ی جنوبی در جام ملت‌های آسيا به دليل حساسيت مردم اين دو کشور خود يک داربی بزرگ محسوب می‌شود. بازی اين دو تيم مانند يک جنگ تمام عيار است که آن را تجربه کرده‌ام. همچنين در آمريکا نيز چنين بازی‌هايی را از نزديک تجربه کرده‌ام. در ليگ کره‌ی جنوبی نيز بازی دو تيم سامسونگ و ال جی يک داربی بسيار حساس است که سابقه‌ی اين بازی را نيز در کارنامه‌ی خود دارم. می‌دانم که در چنين بازی‌هايی فشار روحی بسيار زيادی بر بازيکنان وارد می‌شود. تماشاگران نيز به پيروزی تيمشان در اين بازی بسيار علاقه‌مند هستند.

قطبی افزود: با وجود داربی‌های مختلفی که آنها را تجربه کرده‌ام در اين چند وقتی که در ايران بوده‌ام، شاهد احساسات بسيار زياد مردم در خصوص اين بازی بوده‌ام. تاکنون چنين علاقه و احساسی را در چهره‌ی مردم هيچ کشوری نديده‌ام. هواداران پرسپوليس در برخوردهايی که با من دارند از من می‌خواهند که استقلال را با گل‌های فراوان و با اختلاف ۶ و يا ۷ گل شکست دهم. به هر حال از اين که روز يک‌شنبه بر روی نيمکت پرسپوليس نشسته و اين بازی حساس را تجربه می‌کنم بسيار خوشحالم. فيلم چند بازی گذشته دو تيم را بارها تماشا کرده و کاملا با فضای اين بازی آشنا هستم، به هواداران قول می‌دهم که يکشنبه روز بزرگی برای آنها باشد.

به گزارش ايسنا، سرمربی پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که به نظر می‌رسد، شيث رضايی و فرزاد آشوبی به دليل نيمکت نشينی در برخی ديدارها روحيه‌ی خود را از دست داده باشند، گفت: ما سعی می‌کنيم تا با مشورت تمام اعضای کادر فنی بهترين ترکيب را در هر بازی روانه‌ی ميدان کنيم. تمام بازيکنان پرسپوليس برای اين ديدار انگيزه‌ی بالايی دارند و آماده هستند تا بهترين عملکرد را در زمين داشته باشند. خوشبختانه برای اين ديدار تمام بازيکنان خود را در اختيار داريم و بسيار مشکل است در ميان اين نفرات ترکيب يازده نفره را مشخص کنيم.

وی درباره‌ی بازی تدافعی پرسپوليس در دقايق پايانی بازی با ذوب‌آهن و احتمال تکرار اين روند در داربی اظهار کرد: بايد به اين نکته توجه داشت که فوتبال نمی‌تواند هميشه با حمله همراه باشد. لازم است که در دقايقی از بازی به فکر دفاع کردن نيز باشيم. هر چند در آن بازی عقب کشيدن و پرداختن به دفاع خواسته‌ی کادر فنی نبود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قطبی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اظهار کرد تجربه نشان داده هميشه تيم‌های قدرتمند در داربی‌ها پيروز نشده‌اند، گفت: می‌دانم که در اين بازی‌ها نتايج تيم‌ها در هفته‌های گذشته تاثير کمتری خواهد داشت، معمولا بازيکنان در اين بازی‌ها بسيار احساسی بازی می‌کنند اما، من به بازيکنان خود گفته‌ام که بايد هيجانات خود را در اين بازی کنترل کنند. اگر بتوانيم بر احساسات خود غلبه کنيم می‌توانيم حريف را نيز شکست دهيم.

قطبی هم‌چنين درباره‌ی خاطرات خود از داربی در زمان حضورش در ايران به خبرنگاران گفت: در دوران کودکی از اين بازی خاطرات زيادی دارم، هنوز بازی‌های علی پروين با پيراهن پرسپوليس را به ياد دارم. فکر می‌کنم که در آن زمان پرسپوليس بيشتر از استقلال در داربی‌ها پيروز می‌شد.

سرمربی پرسپوليس درباره‌ی حضور "ادوکات" و "فربيک" برای تماشای داربی گفت: از اين دو مربی بزرگ برای تماشای اين بازی شخصا دعوت کرده بودم، اما آنها به دليل مشغله‌ی کاری نتوانستند به ايران سفر کنند. به هر حال آنها پيگير نتايج پرسپوليس بوده و قول داده‌اند که پس از اين بازی و در اولين فرصت به تهران بيايند.

قطبی در پايان اين نشست خبری اظهار کرد: به دليل نتايج ضعيف استقلال و شرايطی که اين تيم در اين فصل دارد، بيشتر دوست دارم تا در داربی بر روی نيمکت پرسپوليس بنشينم. پرسپوليس وضعيت بسيار خوبی دارد و از اين که بر روی نيمکت اين تيم می‌نشينم بسيار خوشحالم.

Copyright: gooya.com 2016