سه شنبه 13 آذر 1386

مخالفت رسمی فيفا با حضور علی آبادی درانتخابات فدراسيون فوتبال، مهر و فارس

مخالفت رسمی فيفا با حضور علی آبادی درانتخابات فدراسيون فوتبال، مهر، فارس
فدراسيون بين المللی فوتبال هفته گذشته رسما به فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرده بود محمدعلی آبادی حق حضور در انتخابات اين فدراسيون را ندارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رويترز امروز در گزارشی پيرامون فوتبال ايران نوشت: اين انتخابات قرار بود پنج شنبه هفته جاری برگزار شود اما به دليل برخی مشکلات در اساسنامه فدراسيون فوتبال ايران، اين انتخابات چه بسا تا ماه ژانويه به تعويق بيفتد.

اميرحسين کريم پور عضو روابط بين الملل فدراسسيون فوتبال ايران در گفتگوی تلفنی به رويترز گفت: اساسنامه فدراسيون فوتبال در ماه ژوئن توسط فيفا تاييد شده که طی آن دولت نبايد هيچگونه دخالتی در فوتبال کشور داشته باشد. بنابراين انتظار می رود که اين انتخابات تا ماه ژانويه به تعويق بيفتد. چرا که هنوز در اساسنامه مشکلاتی وجود دارد.

در حال حاضر در خصوص کانديداتوری محمد علی آبادی معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدنی در انتخابات فدراسيون فوتبال اختلاف نظر وجود دارد. ايران پيش از اين يک بار در ماه نوامبر سال گذشته به دليل آنچه دخالت دولت - مخصوصا سازمان تربيت بدنی - در فدراسيون فوتبال ناميده می شود از حضور در تمام فعاليت های بين المللی تعليق شده بود.

در ادامه گزارش رويترز آمده است: فيفا اعلام کرد انتخابات فدراسيون فوتبال ايران را به رسميت نمی شناسد چرا که طبق اساسنامه جديد که توسط کميته انتقالی تصويب شده است حضور سياسيون در ورزش و بدست گرفتن سمت رياست فدراسيون فوتبال رد شده است.

سخنگوی فيفا نيز در اين مورد گفت: فيفا هفته گذشته به فدراسيون فوتبال ايران اطلاع داد که چنانچه علی آبادی رئيس سازمان تربيت بدنی ايران برای رياست فدراسيون فوبتال ثبت نام کند، اين انتخابات را به رسميت نخواهد شناخت. در حقيقت طبق اساسنامه فدراسيون فوتبال ايران که توسط فيفا در ماه ژوئن به تصويب رسيده علی آبادی می تواند يکی از اعضای مجمع عمومی باشد اما نمی تواند در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال شرکت کند.

رويترز در پايان اين گزارش از محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران به عنوان يک طرفدار پروپاقرص فوتبال ياد و عنوان کرد ايران يکی از موفق ترين تيم های فوتبال آسياست که تا به حال سه بار قهرمان جام ملت ها شده و سه باز نيز در رقابت های جام جهانی حضور داشته است.

***

فارس:
گزارش رويترز از فوتبال ايران
سخنگوی فيفا: انتخابات فدراسيون فوتبال ايران رسيمت ندارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی فيفا گفت: انتخابات فدراسيون فوتبال ايران در صورت حضور رئيس سازمان تربيت بدنی رسميت ندارد.


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از رويترز، انتخابات فدراسيون فوتبال ايران به دليل مخالفت فدراسيون بين المللی فوتبال (فيفا) مبنی بر حضور سياسيون در اين انتخابات بار ديگر به تعويق افتاد.
در پی تصميم جديد فيفا و با تعويق انتخابات، رای گيری به روز شانزدهم ژانويه منتقل شده است.
امير حسين کريم پور، عضو روابط بين المللی فدراسيون فوتبال درباره اتفاقات رخ داده به رويترز گفت: طبق اساسنامه‌ای تائيد شده فيفا، دولت حق دخالت مستقيم در انتخابات فدراسيون فوتبال دولت را ندارد و به دليل بروز مشکلاتی اين چنينی اين انتخابات بار ديگر به تعويق افتاد.
وی ادامه داد: همچنان در برخی از زمينه‌ها با فيفا دچار مشکل هستيم و بايد آنها بر طرف شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نامزد شدن محمد علی آبادی معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدنی برخلاف خواسته فيفا است. سال گذشته فوتبال ايران به دليل دخالت مستقيم دولت مخصوصا سازمان تربيت بدنی از حضور در فعاليت‌های بين المللی تعليق شد.
رويترز در اين زمينه گزارش داده فيفا انتخابات فدراسيون فوتبال را به رسميت نمی‌شناسد؛ زيرا براساس اسنامه‌ تصويب شده کميته انتقالی، نبايد سياسيون در ورزش و برای تصاحب پست حضور داشته باشند.
سخنگوی فيفا در اين زمينه تاکيد کرد: فدراسيون بين المللی فوتبال به ايران هفته گذشته اطلاع داده است، حضور علی آبادی در انتخابات در بخش رياست رسميت ندارد و اگر شرکت کند، اين انتخابات مورد قبول فيفا نيست، چرا که او فقط می‌تواند يکی از اعضای مجمع عمومی باشد؛ اما به عنوان رياست حق شرکت ندارد.
رويترز در پايان گزارش خود آورده است: ايران يکی از تيم های موفق ‌آسياست و تاکنون سه بار عنوان قهرمانی جام ملت ها را کسب کرده و سه بار نيز در جام جهانی حضور داشته است. محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران از هواداران فوتبال محسوب می شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35110

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفت رسمی فيفا با حضور علی آبادی درانتخابات فدراسيون فوتبال، مهر و فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016