چهارشنبه 12 تير 1387

مایلی کهن خطاب به دایی : آقا قلدره ! یك‌و‌نیم میلیارد پول نیست؟!، فاینال اسپورت نیوز

بی‌تردید یكی از جذابترین قسمت‌های همایش فوتبال و رسانه در فرهنگ سرای رسانه، مناظره محمد مایلی كهن سرمربی سابق تیم ملی و مازیار ناظمی مجری مشهور صدا و سیما بود. آنجایی كه این دو پیرامون انتشار مكالمه تلفنی علی دایی و مازیار ناظمی -كه در آن دایی به طرز غیر مودبانه‌ای مایلی كهن را مورد خطاب قرار داده بود- با یكدیگر به مجادله پرداختند.

چندی پیش مازیار ناظمی مكالمه تلفنی خود با علی دایی را روی وبلاگش قرار داد. گفت و گویی كه در آن علی دایی با انواع و اقسام كلمات، مایلی كهن را مورد نوازش قرار داده بود.

این موضوع، محور اصلی سخنرانی مایلی كهن و ناظمی در همایش دوشنبه شب فوتبال و رسانه بود كه در فرهنگ سرای رسانه برگزار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مایلی كهن خطاب به دایی: آقا قلدره!یك و نیم میلیارد تومان "پول" نیست؟!

مگر می شود كه محمد مایلی كهن پشت میكروفن رفته و ادبیاتی خنثی را برای سخنرانی اش برگزیند؟! سرمربی اسبق تیم ملی در ابتدا به تحسین اروپایی‌ها و فرهنگ والای آنها در فوتبال پرداخت و مشكلات حاشیه‌ای فوتبال ما را ناشی از برهنگی فرهنگی خودمان دانست، سپس اعلام كرد كه برخی از صحنه های زیبای پایان فوتبالهای خارجی را با كمك همسایه اش كه ماهواره دارد می بیند. پس از آن از وزارت نیرو و سازمان تربیت بدنی ایراد گرفت كه چرا لامپ های اضافی خودشان را خاموش نمی كنند!

او كه به حق مشكلات اجتماعی و ورزشی ما را برمی شمرد، وقتی چشمش به ده نمكی افتاد، خطاب به او گفت: آقای ده نمكی!یادت هست كه چگونه در نشریه شلمچه ات پشت من را پس از حمایت كوتاهت در مقابل انتقادهای تند و بی رحمانه خالی كردی؟!

مایلی داغ شده بود و در حالیكه اصرار داشت لحن صحبتش هیج ربطی به عصبی بودن یا نبودنش ندارد، تلنگری هم به برادران شفیع زاده كه به قول او مجید جلالی را "بیمار روانی" خطاب كرده بودند، زد و برای چندمین بار یادآور شد كه آنها زمانیكه "تاتی تاتی" می كرده اند، جلالی یك معلم آبرودار بوده است.

قربانی بعدی اظهارات سرمربی سابق تیم ملی، مازیار ناظمی بود كه با پخش صدای علی دایی در وبلاگش حاشیه ساز بزرگ این روزهای فوتبال ایران لقب گرفته است. مایلی به ناظمی گفت: اگر چه از شما دلگیرم؛ اما كاری كه شما كردید، به مردم نشان داد كه دایی در مورد من خود چه ادبیاتی زشتی را به كار برده است. همه می دانند كه آقا قلدره (منظورش علی دایی است) زمانی در تیم ملی شاگرد من بوده است و به كار بردن این ادبیات درباره یك معلم اصلاً صحیح نیست.

مشكلات مردم مستضعف گیلان در تهیه مسكن موضوع دیگری بود كه این مربی به آن اشاره كرده و البته به سرمربی فعلی تیم ملی ربطش داد!وی در این باره گفت: برخی از مردم محروم در شهرستانها یك وجب جا برای زندگی ندارند؛ اما آقا قلدره در برنامه تلویزیونی قرارداد یك و نیم میلیاردی اش با فدراسیون را ناچیز می داند! خلاصه پر محمد مایلی كهن به هر كسی گرفت و او به سنت همیشگی در مواضعش چند سانتی متر هم عقب نشینی نكرد.

مازیار ناظمی: آقای مایلی كهن! قبول دارم، شیطان وسوسه ام كرد!

پس از مایلی كهن نوبت به مازیار ناظمی مجری توانمند سیما رسید كه برای حضار سخنرانی كند. هاوندیان كه سعی می‌كرد فضای نشست را روحانی جلوه دهد، اصلاً گمان نمی كرد كه پیشكسوتش به بدترین شكل ممكن از او گله كرده و مواخذه اش كند!

نهاوندیان در تدارك اعلام پخش فایل صوتی گفت و گوی دایی با ناظمی بود كه البته ناظمی به یكباره از كوره در رفته و گفت: این رسمش نیست كه به من زنگ زده و هندوانه زیر بغلم بگذارید و درخواست كنید كه به عنوان كارشناس در برنامه حضور پیدا كنم، و حالا آن فایل صوتی را برای حضار پخش كنید. آقای نهاوندیان! شما با یك مجری با تجربه تر از خودتان طرف هستید و من از شما گله مندم كه چرا این مسئله را پیش از حضور در برنامه به عرض من نرسانده اید.

در این لحظه مایلی كهن از ناظمی خواست كه اجازه پخش فایل صوتی را بدهد و ناظمی هم با شنیدن این موضوع به اعتراف تلخی تن در داد او به مایلی گفت: آقای مایلی كهن! من می توانستم فایل مربوطه را به هزار طریق و بدون سر و صدا در وبلاگ های مختلف پخش كنم؛ اما این موضوع را قبول دارم كه نباید گفت و گوی دوستانه ام با دایی را در اختیار كاربران می گذاشتم. شیطان وسوسه ام كرد و فقط برای مدت 10دقیقه آن را در وبلاگ خودم گذاشتم! و...

البته بعد از این بگو مگوها و به پیشنهاد ناظمی قرار بر این شد كه از حضار برای پخش یا عدم پخش صدای دایی كه علیه مایلی كهن جملاتی را به زبان رانده بود، نظرسنجی شود كه نهاوندیان جلوی این كار را گرفت. گمانها بر این بود كه حاضرین به اتفاق آرا با پخش آن دیالوگ جنجالی موافقت كنند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37516

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مایلی کهن خطاب به دایی : آقا قلدره ! یك‌و‌نیم میلیارد پول نیست؟!، فاینال اسپورت نیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016