دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

پديده‌ای بنام "ليدرها"، ورزش ايران از نگاهی ديگر، فرامرز کوشان

ليدرهای امروز فوتبال ايران جانشينان مرحوم ممد بوقی هستند. منتها با گسترش فوتبال ايران و گردش سالانه ميلياردها تومان در آن، مانده و فاسد شده اند و ديگر حاضر نيستند فقط به خاطر عشق به فوتبال و تيم محبوبشان به استاديوم بروند و مجانی کسی‌ را تشويق کنند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاج رضايی: بازی تيم ملی کيفيت فنی نداشت، بازگشت باقری نکته مثبت اين ديدار بود، مهر

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به کيفيت فنی پايين بازی تيم ملی فوتبال ايران در مصاف با قطر، حضور کريم باقری در جمع ملی پوشان را نکته قابل توجه اين بازی عنوان کرد.
امير حاج رضايی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب افزود:‌ ديدار دوستانه قطر - ايران از نظر فنی کيفيت نداشت. هر دو تيم به جای توجه به مسائل ريز فنی به دنبال اهداف ديگری بودند. در اين بازی نتيجه اهميتی نداشت و علی دايی و برونو متسو بيشتر به دنبال سنجش توانايی بازيکنان‌شان پيش از بازی‌های هفته آينده در مرحله انتخابی جام جهانی بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اينکه برای نيمه دوم بازی قطر - ايران نبايد تحليل فنی داشت، در خصوص دلايل بيان اين عقيده گفت: از آنجائيکه دو تيم در نيمه دوم دست به تغييرات زيادی در ترکيب خود زدند، نمی توان تحليلی فنی برای اين نيمه ارائه کرد. علی دايی در نيمه اول بيش از نيمی از بازيکنانی که قرار است در روز ۲۹ آبانماه مقابل امارات به ميدان بروند را مقابل قطر سنجيد. بدون شک او با حضور بازيکنان شاغل در ليگ‌های اروپايی و يکی دو نفری که در تهران جاماندند به ترکيبی ايده‌ال برای بازی مقابل امارات دست خواهد يافت.

اين کارشناس فوتبال در ارزيابی خود از بازی دوستانه قطر - ايران، گفت: اين بازی از نظر کيفی يک بازی متوسط روبه پايين بود. برای تيم ملی ايران ارائه اين بازی غيرقابل انتظار و تعجب برانگيز نبود، چرا که بيش از نيمی از بازيکنانی که ديشب مقابل قطر به ميدان رفتند برای اولين بار بود که در کنار هم بازی می کردند.

وی در ادامه به نقاط قوت و ضعف بازی دوستانه تيم ملی فوتبال کشورمان در مصاف با قطر اشاره کرد و گفت: حضور کريم باقری در ترکيب تيم ملی فوتبال کشورمان يک اتفاق مثبت برای اين تيم است. همراهی اين بازيکن باتجربه با تيم ملی علاوه بر تاثير مثبت روانی روی تيم ايران، برای حريف روز ۲۹ آبان کشورمان يک عامل موثر روانی منفی است و پيغامی برای اين تيم که ايران برای تقابل با تيم‌های آسيايی در مرحله انتخابی جام جهانی و موفقيت در اين رقابت‌ها از تمام توان خود استفاده کرده است.

حاج رضايی رويارويی با قطر که از نظر فنی شباهت‌های زيادی با امارات دارد را يکی ديگر از نکات مثبت بازی شب گذشته عنوان کرد و گفت: همانطور که عربستان پيش از رويارويی با کره جنوبی، تايلند را به عنوان حريف تدارکاتی انتخاب کرد، ما نيز در فاصله ۹ روز مانده به بازی برابر امارات مقابل تيمی بازی کرديم که شباهت های زيادی به اين تيم حاشيه خليج فارس دارد.

اين کارشناس فوتبال جاماندن دو بازيکن تيم ملی فوتبال ايران در تهران را از وجوه منفی بازی دوستانه اين تيم مقابل قطر برشمرد و در خصوص بازگشت دوباره کريم باقری به تيم ملی گفت: باقری برای شروع عملکرد خوبی داشت. اين بازيکن باتجربه سالهاست برای پرسپوليس بازی می کند و محور اين تيم به شمار می آيد. اما ديشب در بازی تيم ملی مقابل قطر برای نخستين بار کنار يکسری بازيکن جوان به ميدان رفت که هيچ آشنايی با کار و روش بازی آنها نداشت. نبايد از باقری انتظار داشت که پس از بازگشت دوباره به اردوی تيم ملی همان بازيکنی باشد که در تيم پرسپوليس است.

وی همچنين در خصوص حضور پيروز قربانی در ترکيب تيم ملی فوتبال کشورمان در بازی مقابل قطر گفت: بازی ديشب ميدانی نبود که بتوانيم عيار قربانی را در آن بسنجيم. از ديد من قربانی با توجه به حضور در تيم بزرگی چون استقلال و بستن بازوبند کاپيتانی اين تيم می تواند گزينه مناسبی برای جانشينی عقيلی در تيم ملی باشد.

تيم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در ديداری تدارکاتی که در دوحه برگزار شد با نتيجه يک بر صفر تيم فوتبال قطر را شکست داد.





















Copyright: gooya.com 2016