سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هومن افاضلی: کريم باقری مهره‌ کليدی ماست، ايسنا

- مجبور به انجام بازی با قطر بوديم

هومن افاضلی گفت: به دليل شرايطی که وجود داشت مجبور به انجام بازی با قطر شديم.

مربی تيم ملی فوتبال ايران با ابراز رضايت از بازی با قطر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: تمام تيم‌های کشورهای حوزه خليج فارس دوست دارند که ايران را شکست بدهند. آنها مقابل ايران انگيزه چند برابری دارند، ضمن اينکه در بازی با قطر متسو خيلی دوست داشت دايی را ببرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: بازيکنان ما برای بازی با قطر خسته بودند و از بازی قبلی باشگاهی‌شان تا بازی تيم ملی ۴۸ ساعت بيشتر فرصت نداشتند و در اين فرصت به لحاظ علمی نمی‌توان ريکاوری انجام داد. به همين دليل هم هست که در تورنمنت‌های فيفا بين هر بازی حداقل سه روز فرصت به وجود می‌آيد.

افاضلی با بيان اينکه هدف‌مان از برگزاری بازی با قطر ارزيابی توانايی بازيکنان جوان بود، ‌گفت: قطر از تمام توانش در اين بازی استفاده کرد؛ اما، ما بيشتر از جوانانی استفاده کرديم که می‌توانيم در آينده روی آنها حساب باز کنيم.

افاضلی درباره دليل بازی پربرخورد دو تيم گفت: من مقصر اين شيوه بازی را داور می‌دانم. او در تورنمنت غرب آسيا هم دو بازی ايران را همين‌گونه قضاوت کرد. در بازی با قطر هم همين شيوه داوری بازی را به هم ريخت.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا فکر نمی‌کنيد بار فنی بازی با قطر بالاتر از بازی با کويت بود و چه خوب شد بازی با کويت لغو شد، گفت: ما به چند دليل ترجيح می‌داديم با همان کويت بازی کنيم، چرا که مجبور نمی‌شديم ليگ را يک هفته تعطيل کنيم و بازيکنان هم فرصت ريکاوری داشتند، ضمن اينکه کويت هم حريفی نبود که بخواهد به بازيکنان ما آسيب بزند. اما، به هر حال پس از لغو ديدار با کويت فدراسيون خيلی سريع قطر را جانشين کويت کرد و ما هم مجبور شديم اين شرايط را بپذيريم.

وی درباره عملکرد کريم باقری در ترکيب تيم ملی گفت: باقری بازيکن بزرگ و با تجربه‌ای است که سال‌ها از تيم ملی دور بوده است. اما، باقری هم مثل هر انسان ديگری وقتی کاری را می‌خواهد شروع کند برای تطبيق با شرايط جديد به زمان نياز دارد و ديديد که هر چه از زمان بازی گذشت باقری بازی بهتری از خود نشان داد. کريم کيفيت ثابت شده‌ای دارد و ما می‌توانيم روی او به عنوان يک مهره کليدی حساب باز کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016