جمعه 4 آذر 1384

كروبي: برخي فكر مي‌كنند اگر با بيان انتقاد از آن‌ها ضعف‌هايشان بيان شد، بايد گوشه‌ عزلت اختيار كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل حزب اعتماد ملي درباره‌ي تاثير ممانعت از طرح برخي مسائل مربوط به مسوولان در قالب انتقاد، بر آزادي بيان گفت: يكي از علل رشد نكردن انتقاد در جامعه‌ي ما اين است كه برخي آقايان فكر مي‌كنند اگر از آن‌ها انتقاد و ضعف‌هايشان از سوي افكار عمومي در قالب‌هاي مختلف از جمله طنز بيان شد، بايد عرصه را خالي كرده و گوشه‌ي عزلت اختيار كنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي كروبي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي حدود حريم خصوصي در مقابل طنز، اظهار داشت: برخي از مسايل مربوط به موضوعات خانوادگي و داخلي است، لذا وارد شدن به اين حوزه ممكن است به حريم خصوصي افراد و زندگي شخصي آن‌ها لطمه بزند، اما اگر انتقاد در قالب‌هاي مختلف به خصوص كاريكاتور به مسائل مالي و ولخرجي‌هاي يك شخص مسوول برگردد، بلامانع است.

وي حقوق شهروندي را دو نوع دانست و در اين‌باره توضيح داد: يك نوع حقوق شهروندي به جامعه برمي‌گردد و اشكالي ندارد كه طنزپردازان وارد آن حيطه شوند، اما يك نوع ديگر آن به مسائل خانوادگي و شخصي آن برمي‌گردد كه ممكن است به فرد ضرر برساند.

وي درباره‌ي نقش طنز و كاريكاتور در چالش‌هاي سياسي كشور، خاطرنشان كرد: زبان طنز و كاريكاتور، چالش‌هاي سياسي كشور - كه البته در هر كشوري طبيعي است - را تلطيف كرده و زهر آن را مي‌گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كروبي هم‌چنين با بيان اين‌كه زبان طنز جلوي ايجاد كدورت‌ها در فضاي سياسي كشور و بين گروه‌ها و افراد مختلف را مي‌گيرد، تاكيد كرد: البته بايد در زبان طنز و كاريكاتور و يا هر شيوه‌ي ديگر انتقادي حريم‌ها حفظ شود تا كسي احساس نكند مورد اهانت، توهين و سخره قرار گرفته است.

دبيركل حزب اعتماد ملي با اشاره به انتشار هفته‌نامه‌ي گل‌آقا در سال‌هاي گذشته و انتقادهايي كه در آن به برخي مسوولان در اين هفته‌نامه مي‌شد، درباره‌ي ميزان ظرفيت خود در برابر انتقاد با زبان طنز و كاريكاتور، گفت: بنده هيچ مشكلي ندارم و از اين مساله استقبال مي‌كنم اما چون ملبس به لباس روحانيت هستم بايد در اين زمينه بعدا بيشتر توضيح دهم.

لازم به توضيح است كه اين مصاحبه در حاشيه بازديد مهدي كروبي از نمايشگاه دوسالانه‌ي كاريكاتور برگزار شد.

Copyright: gooya.com 2016