سه شنبه 11 بهمن 1384

محسن‌‏آرمين: مسوولان پرونده هسته‌‏اي اشتباه خود را بپذيرند و به راهبرد دولت اصلاحات بازگردند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه ارجاع پرونده هسته‌‏اي به شوراي امنيت مي‌‏بايست خط قرمز كشور و نظام تلقي شود، گفت: مسوولان سياست خارجي بايد به گونه‌‏اي برنامه‌‏ريزي كنند كه كار به ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت نرسد، چون در آن صورت وارد عرصه جديدي خواهيم شد كه هيچ مزيت نسبي نسبت به طرف مقابل نخواهيم داشت.

محسن آرمين در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به تصميم پنج كشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل براي ارجاع پرونده هسته‌‏اي ايران به اين شورا، گفت: از قبل قابل پيش‌‏بيني بود كه كشورهايي مثل روسيه و چين سعي مي‌‏كنند تا آخرين مرحله از فعاليت‌‏هاي ايران حمايت تبليغاتي كنند تا امتيازات هرچه بيشتري را از آمريكا و اروپا بگيرند و در نهايت در چارچوب منافع و مصالح ملي خود، وارد معامله با اروپا و آمريكا شوند.
وي افزود: موافقت روسيه و چين براي ارجاع پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل امري غيرقابل پيش‌‏بيني نبود و تنها آشنايي با اندك مناسبات و روابط بين‌‏المللي كافي بود تا دريابيم كه چين و روسيه در شرايطي نيستند كه بخواهند براي يك كشور ديگر روابط و مناسبات خود را در مقابل كشورهاي قدرتمند متزلزل كنند.
آرمين گفت: متاسفانه مسوولان سياسي كشور به دليل عدم درك درست و صحيح از شرايط روسيه و چين، سرمايه‌‏گذاري بيش از اندازه‌‏اي را روي اين دو كشور داشتند كه نتيجه‌‏اي در بر نداشته است.
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي تاكيد كرد: در چنين شرايطي مسوولان بلندپايه كه نقش اساسي و كليدي در اين پرونده و تصميم‌‏گيري‌‏هاي آن دارند، بايد قطعا مسووليت چنين نتايجي را بپذيرند.
آرمين با بيان اينكه اساسا خط و مشي فعلي اتخاذ شده پس از روي كارآمدن حاكمان جديد نافرجام است، گفت: عدول از خط و مشي دولت اصلاحات هيج فرجامي نخواهد داشت و اكنون روز به روز آثار صحت اين نظر بيشتر مشخص مي‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي راهكار پيشنهادي خودش را براي برون‌‏رفت از اين بحران را پذيرش اشتباه از سوي مذاكره‌‏كنندگان و تصميم‌‏گيرندگان اين پرونده بيان كرد و گفت: مسوولان بايد با شهامت اشتباه خود را بپذيرند و به راهبرد دولت اصلاحات برگردند و با توقف داوطلبانه و موقت فعاليت هاي هسته‌‏اي و آغاز مذاكرات به منظور اعتمادسازي، كاري كنند كه ايران هم از حق برخورداري از فعاليت صلح‌‏آميز هسته‌‏اي بهره‌‏مند شود و هم ساير منافع ملي كه ارزشي بيش از برخوردار بودن از انرژي هسته‌‏اي را دارد، محفوظ بماند.
آرمين در پايان گفت: سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي تاكنون طي اطلاعيه‌‏ها و بيانيه‌‏هاي متعدد و همچنين در قالب اظهارات سخنگو مواضع خود را در خصوص مساله هسته‌‏اي اعلام كرده است.

Copyright: gooya.com 2016