دوشنبه 26 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير نفت: احتمال افزايش پلکانی قيمت بنزين، مهر

معاون وزير نفت با بيان اينکه تاکنون هيچ‌گونه محدوديتی برای فروش بنزين به ايران از سوی خارجيها اعمال نشده است، گفت: يکی از پيشنهادهای مطرح شده برای بنزين افزايش پلکانی قيمت است اما تاکنون تصميم نهايی گرفته نشده است.
سيد نورالدين شهنازی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به اينکه در حال حاضر روند واردات بنزين به صورت عادی در حال انجام است و هيچ گونه محدوديتی وجود ندارد، گفت: همچنين در شرايط فعلی ظرفيت ذخيره سازی بنزين کشور در شرايط بسيار مطلوبی قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده های نفتی ايران با تاکيد بر اينکه هم اکنون آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه تحريم و اعمال محدوديت فروش بنزين ايجاد شده است، بيان کرد: مشکلی در تامين بنزين مورد نياز مردم در صورت اعمال محدوديت وجود ندارد.

احتمال افزايش پلکانی قيمت بنزين در سال ۸۹

وی در ادامه با تاکيد بر اينکه تاکنون هيچ گونه تصميمی در مورد سرنوشت بنزين در سال آينده گرفته نشده است، تبيين کرد: هم اکنون پيشنهادهای مختلفی در سطح هيات دولت در حال بررسی است و جوانب مختلف اين پيشنهادات در مرحله تجذيه و تحليل قرر دارد.

اين مقام مسئول با بيان اينکه يکی از سناريوهای مطرح شده در مورد وضعيت عرضه بنزين در سال آينده افزايش پلکانی قيمت است، اظهار داشت: در حال حاضر بررسی و تصميم گيری بر روی اين پيشنهاد در حال انجام است اما تاکنون تصميم نهايی در مورد آن گرفته نشده است.

شهنازی زاده پيش از اين در جمع خبرنگاران با بيان اينکه هر مبنای قيمتی که برای بنزين گذاشته می‌شود همزمان برای ساير حامل‌های انرژی به صورت يکنواخت اعمال شود، گفته بود: ساير حامل‌های انرژی شامل گازوئيل، ال‌پی جی (گاز مايع) و CNG است.

توزيع روزانه ۲۵۰ ميليون ليتر فرآورده های نفتی

به گزارش مهر، معاون وزير نفت در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر امکان توزيع و انتقال روزانه ۲۳۲ تا ۲۵۰ ميليون ليتر فرآورده نفتی در سطح کشور فراهم شده است، گفت: هم اکنون تعداد ۸۵ انبار ذخيره سازی سوخت مايع، بيش از ۱۴ هزار کيلومتر شبکه خطوط لوله فرآورده نفتی و ناوگانی متشکل از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه نفتکش جاده پيما در سطح کشور فعال است.

افزايش ظرفيت پالايش نفت به ۱.۷ ميليون بشکه

مدير عامل شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده های نفتی ايران همچنين با اشاره به افزايش نزديک به ۸۰۰ هزار بشکه ای ظرفيت پالايش نفت خام کشور در سه دهه گذشته، بيان کرد: هم اکنون ظرفيت پالايش نفت خام ايران به يک ميليون و ۷۶۰ هزار بشکه در ۹ پالايشگاه موجود افزايش يافته است.

اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه با اجرای طرحهايی همچون سهميه بندی، توسعه سامانه هوشمند سوخت و فروش الکترونيکی قصد مديريت و کنترل مصرف فرآورده های نفتی در کشور را داريم، اعلام کرد: پيش بينی می کنيم با افزايش توليد و کنترل مصرف در آينده به يک صادرکننده فرآورده های نفتی تبديل شويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016