سه شنبه 18 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد کامران دانشجو از کاريکاتورهايی عليه اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها: عده‌ای نمی‌خواهند جمهوری اسلامی به فرهنگ اهل بيت نزديک شود، مهر

وزير علوم با اشاره به برخی کاريکاتورها که در مورد اسلامی شدن فضای دانشگاه بين تصوير زنان و مردان دانشجو ديوار قرار می دهند گفت: عده ای نمی خواهند جمهوری اسلامی به فرهنگ اهل بيت نزديک شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو وزير علوم ظهر امروز سه شنبه در دانشکده علوم حديث در ارتباط با کمبودهايی که اين دانشکده با آن مواجه است گفت: اميدواريم با توافقات وزارت علوم و دانشکده علوم حديث بتوانيم در سال آينده تا حد وسعمان از اين دانشکده حمايت کرده و مشکلات آنها را مرتفع سازيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه مرتفع سازی مشکلات دانشکده علوم حديث، ِدينی است برای وزارت علوم تا توشه آخرت خود را فراهم کند تاکيد کرد: ايجاد شعب اين دانشکده در شهرهای ديگر و مسائل وام دانشجويی را نيز پيگيری کرده ايم و چنانچه در مورد وامهای دانشجويی قولهايی داده شده باشد حتما اجرايی می شود.

وزيرعلوم ادامه داد: در ارتباط با عدم ارائه پژوهانه به اين دانشکده مشکلات بررسی شده و راهکارهای لازم ارائه می شود.

دانشجو افزود: در حال حاضر در ارتباط با مشکلات اين دانشکده کار کارشناسانه صورت نگرفته است اما از مسئولين می خواهم مشکلات خود را به وزارت علوم منعکس کنند تا در حد توان وزارت علوم حمايت های لازم را ايجاد خواهد کرد.

وی به موفقيتهای حاصل شده در دانشکده علوم حديث از قبيل قبولی ۴۲ درصدی دانشجويان اين دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد و راه اندازی دوره های مجازی نير اشاره کرد.

وزير علوم با تاکيد بر اينکه چنانچه فضای اسلامی در دانشگاهها ايجاد شود قطعا موفقيتهای بيشماری کسب خواهيم کرد از برخی افرادی که معتقدند با ايجاد فضای ليبراليست يا سکولار در دانشگاه به پيشرفت می رسيم انتقاد کرد و گفت: چنانچه قرار است دانشگاههای کشور به پيشرفت همه جانبه دست يابند بايد فضای اسلامی در دانشگاهها برقرار شود.

دانشجو ادامه داد: تا سخن از اسلامی شدن دانشگاهها می شود عده ای خاص فضاسازی های منفی ايجاد کرده و سخن از بحث تک جنسيتی در دانشگاهها می کنند در صورتی که منظور ما تک جنسيتی شدن دانشگاهها نيست.

وی با اشاره به برخی کاريکاتورها که در مورد اسلامی شدن فضای دانشگاه بين تصوير زنان و مردان دانشجو ديوار قرار می دهند گفت: عده ای نمی خواهند جمهوری اسلامی به فرهنگ اهل بيت نزديک شود چرا که در اين صورت است که ما به عزت می رسيم.

وزير علوم افزود: فرهنگ اهل بيت يعنی ايرانی که پرچمدار آزادی در چارچوب عبوديت خداوند است که اين ما را به عزت می رساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016