شنبه 24 بهمن 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيشتر تجاوزات جنسي توسط نزديكان كودك صورت مي‌‏گيرد، ايلنا

معاون اجتمايع سازمان بهزيستي کشور در گفت و گو با ايلنا:
امروزه يكي از موارد خشونت‌‏هاي اجتماعي تجاوزات جنسي است

تهران- خبرگزاري كار ايران

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور، اعلام كرد: بر اساس گزارشات ارسالي, بيشتر تجاوزات جنسي به كودكان، توسط نزديكان آنها صورت مي‌‏گيرد.

حسن علم الهدا, معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور، در گفت وگو با ايلنا, گفت: تجاوزات ثبت شده به كودكان، توسط بستگان نزديك از قبيل دايي, عمو, خواهرزاده و غيره، صورت گرفته است.
وي افزود: خوشبختانه تجاوزات جنسي، توسط والدين به ندرت ديده مي‌‏شود، ولي آزارهاي جسمي و روحي زيادي از سوي والدين صورت مي‌‏گيرد.
به گفته علم الهدا، بهزيستي تنها به موارد تجاوزات جنسي ثبت شده دسترسي دارد, به همين دليل نمي‌‏توانيم آمار دقيقي از اين معضل بدهيم.
وي تصريح كرد: موارد تجاوزات جنسي گزارش شده يا به صورت خود معرف به دست بهزيستي مي‌‏رسد يا اينكه از سوي قوه قضائيه و نيروي انتظامي معرفي مي‌‏شوند.
معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور، با اشاره به خدمات ارائه شده به چنين افرادي، گفت: اين افراد پس از معرفي به بهزيستي، خدمات مددكاري دريافت مي‌‏كنند و در صورت نياز از فضاي خشونت‌‏زا خارج مي‌‏شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي خاطر نشان كرد: با تصويب قانوني در مجلس سال 81 حمايت از كودكان بسيار مناسب‌‏تر شده؛ اما هنوز هم خلاهاي قانوني در اين زمينه وجود دارد.
به گفته علم الهدا، در حال حاضر با شرايط مناسبي كه فراهم شده، قضات هم مي‌‏توانند مجازات مناسب براي چنين اعمالي، صادر كنند.
وي در پايان، گفت: اگر قانون حمايت كودك كه در حال حاضر براي تصويب مورد نظر است، اجرا شود, در اين زمينه هيچ مشكلي نخواهيم داشت.





















Copyright: gooya.com 2016