شنبه 17 آذر 1386

صفايی فراهانی: علی آبادی نمی‌تواند در انتخابات فوتبال شرکت کند، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس کميته انتقالی گفت: هنوز هم می‌گويم که شخص رئيس جمهوری می‌تواند در انتخابات شرکت کند؛ اما رئيس سازمان تربيت بدنی نمی‌تواند.


محسن صفايی فراهانی در گفت ‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اينکه چطور در مصاحبه‌های گذشته، ثبت نام رئيس جمهوری در انتخابات فدراسيون را هم بدون مشکل عنوان کرده بود ولی اکنون که رئيس سازمان تربيت بدنی نامزد است، ‌فيفا با اين قضيه موافق نيست، اظهار داشت: تمام قوانين و مقررات بين‌المللی در سايت‌های مختلف خبری موجود است. در مورد واجد شرايط بودن افرادی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، ماده‌های قانونی مشخص است. هنوز هم می‌گويم که شخص رئيس جمهوری هم می‌تواند در انتخابات شرکت کند؛ اما رئيس سازمان تربيت بدنی نمی‌تواند.
وی عنوان کرد: رئيس سازمان تربيت بدنی پاسيرميکر ورزش دولت در ورزش است. او نماينده دولت در رابطه با سياست‌گذاری در اين بحث است. پس نمی‌تواند به عنوان رئيس فدراسيون هم انتخاب شود.
رئيس کميته انتقالی ادامه داد: فيفا و AFC به شخص کاری ندارند؛ بلکه پست آقای علی آبادی مانع از حضور ايشان در انتخابات است. فيفا و AFC درباره ساير مسائل با فوتبال ايران مشکلی ندارد. در جلسه‌ای هم که در چهار دسامبر (سه شنبه هفته گذشته) برگزار شد، بحثی درباره تعليق نداشتيم.
صفايی فراهانی عنوان کرد: در اين جلسه در مورد تعويق انتخابات فدراسيون هم بحث کرديم. در نامه‌ای که به فيفا نوشته بودم، در مورد همين موضوع از آنها پرسيدم که پاسخ دادند، اگر زمان انتخابات به بعد از دسامبر موکول شود، مشکلی نيست. آنها مخالفتی با اين قضيه ندارند.
وی تصريح کرد: در صورتيکه همين مسائل ايراد گرفته شده از فيفا برطرف شود، انتخابات برگزار می‌شود. هيچ ‌مشکلی فوتبال ايران را تهديد نمی‌کند.
صفايی فراهانی درباره نشست توکيو که ۱۵ دسامبر با حضور مسئولان فيفا و AFC برگزار می‌شود و به گفته بلاتر قرار است در مورد آينده فوتبال ايران هم تصميم‌گيری شود، اظهار داشت: از تشکيل اين جلسه خبری ندارم. نمی‌گويم اين کنفرانس برگزار نمی‌شود؛ اما در مورد ايران نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: محل تصميم‌گيری در مورد چنين مسائلی، بايد فيفا باشد. چنين بحث‌هايی در جلسه اکسکو مطرح می شود. اين جلسه در توکيو برگزار نمی‌شود و اصولا اکسکو در دسامبر جلسه‌ای ندارد.
رئيس کميته انتقالی فوتبال ايران عنوان کرد: تصميم‌گيری در چنين مسائلی با نظر شخصی بلاتر صورت نمی‌گيرد. اين بحث‌ها شخصی نيست که به تنهايی تصميم بگيرد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35158

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفايی فراهانی: علی آبادی نمی‌تواند در انتخابات فوتبال شرکت کند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016