چهارشنبه 25 خرداد 1384

حمله به متحصنین در مقابل زندان اوین، کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

تحصن خانواده های زندانیان سیاسی که قرار بود امروز در مقابل زندان اوین با محوریت حمایت از کلیه زندانیان سیاسی اعتصاب کننده و در خواست آزادی همه ی زندانیان سیاسی برگزار شود، با سر کوب شدید توسط نیروهای امنیتی پایان یافت.

بر اساس این گزارشها در این تحصن که با حضور خانواده های اکبر گنجی، ناصر زرافشان، حشمت الله طبرزدی؛ بینا داراب زند، امیر ساران و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی برگزار شد، تحصن کنندگان از سوی نیروهای انتظامی مستقر در محل مورد حمله و ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم نیروی انتظامی با هشدار به برگزار کنندگان و مردم حاضر در آنجا که حدود 200 بودند، اعلام کرد که در صورتی که تا 3 دقیقه ی دیگر محل را ترک نکنند با آنها به شدت برخورد خواهد شد؛ پس ازآن نیروهای امنیتی با مستقر کردن یک دستگاه مینی بوس و چندین سرباز مجهز به باتوم اقدام به حمله به متحصنین کرده و مردان و زنان حاضر در محل را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. در این حمله کیانوش سنجری و تعدادی از مردان حاضر در محل بازداشت شده و" اکرم اقبالی " از ناحیه سر به شدت مجروح و به مدت نیم ساعت در کنار دیوارهای اوین بیهوش شد، همچنین " شیوا نظر آهاری" دبیر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی نیز از ناحیه دست دچار جراحت شد، در این حمله تعداد زیادی از مردان و زنان مجروح شدند.

گفتنی است رهبری حمله کنندگان را فردی به نام "سرهنگ غلامرضا نصیری نیا" بر عهده داشت.

نیروهای امنیتی با راندن مردم به سمت انتهای خیابان و متفرق کردن آنها از مقابل زندان اوین قصد بر هم زدن تحصن را داشتند، در این میان افراد و خانواده های شرکت کننده بارها با نیروی انتظامی درگیر شده و تجمع خود را شکل دادند و با شعار " نیروی انتظامی خجالت خجالت "و "زندانی سیاسی آزاد باید گردد " اعتراض خود را نسبت به این عمل نشان دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از بعد از ظهر روز گذشته طی تماس با برگزار کنندگان این مراسم به آنان هشدار داده بود که در صورت گردهمایی، با حاضران به شدت برخورد خواهد کرد، وزارت اطلاعات تعدادی از این افراد را تهدید کرد که در طی روزهای آینده بازداشت خواهند شد.

لازم به ذکر است در تحصن امروز؛ علاوه بر کیانوش سنجری؛ مریم اقبالی، شهلا انتصاری و تعدادی دیگر از مردان و زنان بازداشت شدند که از وضعیت آنان هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
komitedefa@yahoo.com

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24538

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله به متحصنین در مقابل زندان اوین، کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016